Ben je beschermd als stageair bij formele klacht

welpje
Topic Starter
Berichten: 1

Ben je beschermd als stageair bij formele klacht

#1 , 09 aug 2006 23:55

Hallo,

Drie maanden geleden ben ik met een beroepsinlevingsovereenkomst in een bedrijf gestart. De eerste weken verliepen vlot, maar daarna werd het een echte nachtmerrie. Collega's spraken niet tegen mij, mijn werk werd gesaboteerd, ik werd van allerhande fouten beschuldigd, ook dingen waar ik niets mee te maken had. Ik kreeg ook geen opleidingen zoals beloofd werd en het contract met mijn stageverantwoordelijke werd door mijn werkgever verbroken. De situatie werd zo onhoudbaar dat ik tenslotte bij een preventieadviseur een formele klacht heb ingediend wegens pesterijen. Momenteel heeft de dokter mij thuis gezet omdat ik al enkele weken niet meer slaap en nachtmerries heb.
Kan mijn werkgever mij alsnog ontslaan, of geniet ik als stageair ook bescherming tegen ontslag wegens het indienen van een formele klacht ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 02 sep 2006 20:27

'Bescherming tegen ontslag' is een leeg begrip, het bestaat niet!

Men kan IEDEREEN ontslaan, een 'onrechtmatig' ontslag kan hooguit leiden tot betalen van een schadevergoeding. Het ontslag blijft echter geldig.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”