Ontslag juridisch aanvechten

Jill1980
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag juridisch aanvechten

#1 , 09 aug 2006 11:47

Hoi,

Ik ben eind vorige maand ontslagen door m'n werkgever. Ik krijg een verbrekingsvergoeding voor 9 maanden.

Toch ben ik, naar eigen mening, onterecht ontslagen en overweeg m'n ontslag dan ook juridisch aan te vechten. De vakbond heeft naar eigen zeggen, het beste eruit gehaald, maar hier wil ik het niet bij laten.

Mijn vraag is dan ook of ik dit juridisch kan aanvechten bij een verbreking van het contract? Tweede vraag is, of dit een kostelijke zaak wordt.

Bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 09 aug 2006 12:45

Ik vrees dat als je vakbond zelf al zegt dat ZIJ er niets meer kunnen uithalen, je op de rechtbank enkel meer kan verliezen dan winnen.
De vakbonden hebben immers zelf hun eigen juridische diensten, die niets anders doen dan processen tegen werkgevers en soliale diensten voeren.

Volgens mij kan je dus best, niet procederen. Maar je kan altijd wel eens bij een advocaat langs gaan.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”