Ontslag door WN respons WG ontslag in onderling overleg

Eliam
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ontslag door WN respons WG ontslag in onderling overleg

#1 , 14 mar 2025 09:23

Beste,

Ik ben (recent) ziek thuis met een beginnende burnout en heb via aangetekend schrijven mijn ontslag gegeven met de wettelijke opzegtermijn.

Mijn ziekte werd nu ook verlengd tot het einde van deze opzegtermijn. Hierdoor kom ik uiteindelijk wel kort op de ziekenkas te vallen.

Nu heeft mijn werkgever mijn ontslag bevestigd maar maakt hier in onderling overleg van. Wel met dezelfde voorwaarden volgens de wettelijke opzegtermijn die ik had opgegeven.

Waarom wil mijn werkgever dat ik dit teken? Ik ben redelijk achterdochtig (misschien onnodig?) en wil graag weten wat de eventuele gevolgen zijn.

Naar mijn mening hadden ze gewoon moeten bevestigen dat ze mijn ontslag hebben ontvangen en dat mijn wettelijke opzegtermijn klopt, toch? En op C4 komt dan opzeg door werknemer met dan de einddatum (werkdag na opzegtermijn). Ik heb voorheen nooit iets moeten tekenen maar enkel gewoon bevestiging gekregen van mijn ontslag (door werknemer).

Waarom willen ze hier opzeg in onderling overleg van maken? Wat zijn de voor- en nadelen hiervan? Ga ik hier mee akkoord of niet?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Grtn

Rude&Justice

#2 , 03 apr 2025 01:17

Burnout kan een gevolg zijn van pesterijen. => grote schade vergoedingen
Anders zie ik ook niet onmiddellijk wat die werkgever probeert te doen.

Ik zou het niet tekenen. Je hebt er geen voordelen mee. Je ontslag is rechtsgeldig en je kent uw rechten.

Rude&Justice

#3 , 04 apr 2025 02:08

Marcus heeft gelijk. Het is mogelijk dat de RVA na de opzegtermijn u bij een art laat gaan om dan mogelijks vast te stellen dat je wel arbeidsgeschikt bent. Dan heb je geen recht op een uitkering.

Het was niet slim om zelf je ontslag te geven. Je bent ziek en moet niet werken dan kun je evengoed je contract hebben behouden. Maar goed het is nu zo.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”