Contract voor bepaalde duur afgesloten na start datum

Tom Smet
Topic Starter
Berichten: 2

Contract voor bepaalde duur afgesloten na start datum

#1 , 27 okt 2009 18:29

Hallo,

Ik had een bediende contract voltijds voor een periode van 5 maanden. Mijn contract zou afgelopen zijn op 12/10/2009. Mijn werkgever had me op 07/10/2009 een deeltijds contract aangeboden voor heel de maand oktober. Ik heb dit contract getekend.

Ik vraag me af of dit contract eigenlijk wel wettelijk is. Het is een contract voor bepaalde duur, maar het is afgesloten geweest na de eigenlijke begindatum van het contract. Ik weet niet zo goed of dit wel mag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 27 okt 2009 20:07



Ik vraag me af of dit contract eigenlijk wel wettelijk is. Het is een contract voor bepaalde duur, maar het is afgesloten geweest na de eigenlijke begindatum van het contract. Ik weet niet zo goed of dit wel mag.
Art. 11bis. De arbeidsovereenkomst gesloten voor deeltijdse arbeid moet voor iedere werknemer afzonderlijk schriftelijk worden vastgesteld, uiterlijk op het tijdstip waarop de werknemer de uitvoering van zijn overeenkomst aanvangt. arbeidsovereenkomstenwet 3-7-1978

en voltijdse berekking met terugwerkende kracht omzetten in een deeltijdse kan niet .

ander mogelijk probleem is dat jij zich niet bij de rva hebt gemeld als onvrijwilligge deeltijdse werknemer en of de rva dit wel zal aanvaarden .

indien u werkloos word hierna zou je best eens overwegen om naar de arbeidsrechtbank te stappen ,

Tom Smet
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 30 okt 2009 13:13

Bedankt voor uw antwoord xena!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”