Ontslag ingediend, interne pesterij, toch al vervangen

Argestel
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: Gent

Ontslag ingediend, interne pesterij, toch al vervangen

#1 , 21 okt 2009 11:43

[om de situatie te schetsen moet ik toch wel wat uitleg verschaffen - sorry dat het niet korter kan] :shock:

Op 8 Oktober heb ik ontslag ingediend door pesterijen, intimidatie en mijn integriteit die werd uitgerokken tot het onaanvaardbare (gedurende 2 jaar).

Na alle interne procedures te hebben opgestart hieromtrent is mijn 'baas' (= Vice President Human Resources) ernstig op de vingers getikt en heeft hij een aantal stappen ondernomen om met mij te praten, mij met insprake van ons Corporate kantoor aangeboden om mijn ontslag in te trekken (wat nog altijd het probleem niet oplost en op zich een nieuwe integriteitsissue wordt door het onder de mat schuiven van het verleden).

Ik heb voet bij stuk gehouden dat ik mijn ontslag wel wil intrekken, mits ik een baan krijg aangeboden voor een andere baas, want duidelijk gesteld: ik neem geen ontslag omwille van het bedrijf, maar omwille van de handelingen van mijn baas. Deze oplossing kreeg niet de tijd om bekeken te worden aangezien mijn baas het onderlinge akkoord over mijn einddatum wilde afronden (de dag voor(!) dat deze vergadering officieel zou plaats vinden).

Ik heb de nodige vragen gesteld naar de persoon die mij zou vervangen, daar ik een team aanstuur en zij het recht hebben dit te horen van mij en niet via een nieuwsbrief. Mijn baas bleef volhouden dat er nog geen beslissing was, dat er nog interviews plaatsvonden enz ... De persoon die mijn job 'beloofd' was had mij ondertussen benadert de week voordien (wat ook niet erg professioneel was), toen ik mijn baas daarmee confronteerde, koos hij om 'de waarheid' om te buigen en vertelde hij mij dat dit niet correct was.

Uiteindelijk dan gisteren om 9uur het akkoord getekend: ontslag 8 oktober, opzegperiode start 1 november en eindigt 31 december. Om 14.30 een sms gekregen van mijn baas om te laten weten dat er een announcement komt en dat ik de bewoording daarvan in email zal krijgen zodat ik het kan meedelen aan mijn team.

En hierover gaat uiteindelijk mijn vraag ... de aankondiging gaat over de veranderingen binnen het team, wie overneemt van mij en aan wie deze persoon gaat rapporteren (want ook daar is een verandering in aangebracht). De aankondiging start met: 'EFFECTIVE IMMEDIATELY' dus met onmiddellijke ingang.

Dit wil zeggen dat mijn baan al is doorgegeven aan iemand anders terwijl ik er nog ben, ik ben nog niet eens in mijn opzegperiode.

Kan dit eigenlijk zomaar? De situatie ligt al moeilijk, er zijn al zoveel mensen die zich hierover buigen omwille van de schade die hier is aangericht en dan lijk ik nog op de zijlijn te belanden zonder duidelijkheid (toegegeven dat ik wel het akkoord over mijn einddatum heb ondertekend).

Ik zou het enorm apprecieren mocht iemand mij hier een beetje wegwijs kunnen maken. Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 22 okt 2009 09:59



Uiteindelijk dan gisteren om 9uur het akkoord getekend: ontslag 8 oktober, opzegperiode start 1 november en eindigt 31 december.
je neemt ontslag en je hebt een onderling akkoord getekend . je had je beter eerst geinformeert ipv. daarna , mijne inziens kon je beter een gerechtelijke ontbinding doen en een schadevergoeding eisen indien je voldoende bewijzen had .


hopelijk heb je ander werk gelet op art.44 van het werkloosheidsbesluit 25/11/1991 word je werkloos afhankelijk van je wil . zorg dat je enig bewijs verzamelt inzake die pesterijen zodat je dit kan aantonen bij de rva .

Argestel
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: Gent

#3 , 23 okt 2009 23:15

Vriendelijk bedankt Xena! Je antwoordje heeft me toch rust bezorgd.

Ik had inderdaad beter info ingewonnen voordien, maar ik kan wel weg bij mijn werkgever met mijn integriteit intact.

Vriendelijke groeten

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”