Afgesproken opzegtermijn afdwingbaar

Jas
Topic Starter
Berichten: 1

Afgesproken opzegtermijn afdwingbaar

#1 , 20 okt 2009 00:02

Ik werk anderhalf jaar als bediende bij mijn huidige werkgever. Ik wil nu van werk veranderen, liefst zo snel mogelijk, maar ik wil mijn eindejaarspremie niet missen.

Ik zou willen proberen te onderhandelen dat ik in dienst blijf tot 1 januari, zodat ik mijn 13e maand nog krijg. Echter, stel dat mijn werkgever hiermee akkoord gaat, kan hij dan alsnog beslissen mij vroeger weg te sturen om zo die eindejaarspremie toch niet te moeten betalen? Of kan hij de afgesproken 8 weken toch nog plots omzetten in 4.5 maanden, om God weet welke reden? Kortom, is een opzegtermijn ook contractueel geregeld en afdwingbaar?

Voorlopig is mijn plan om december af te wachten om ontslag te geven. Mijn nieuwe werkgever is bereid te wachten, maar ik voel me niet helemaal goed bij die dubbele situatie en wil zo snel mogelijk komaf maken met de verandering.

Bedankt voor de hulp alvast!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding