weigering aannemen nieuwe functie

lala
Topic Starter
Berichten: 120
Locatie: Brussel

weigering aannemen nieuwe functie

#1 , 05 okt 2009 21:59

Dag iedereen,

zit met een vraagje; bij mij in het bedrijf is er een reorganisatie aan de gang..Ik verlies mijn job niet maar mijn huidige functie verdwijnt en krijg een nieuwe functie...Dit zie ik niet zitten en vind het niet kunnen dat zij dit zomaar eenzijdig beslissen....
Ik heb al contact opgenomen met syndicaal afgevaardigde binnen het bedriijf en volgens haar is er geen sprake van contractbreuk omdat de verandering minder dan -50% bedragen!! wat al niet waar is( zelfs haar vertrouw ik niet)!! Ik ben niet van plan die functie te aanvaarden omdat ze dit alles via een omweggetje doen en dit niet hebben opgenomen in het sociaal plan!!!
Ik weiger; wat gebeurt er? ik veronderstel dat ik mijn ontslag krijg maar met of zonder ontslagvergoeding??
bij wie kan ik terecht voor antwoorden, buiten de vakbond!!!

Hoop dat er iemand mij kan helpen want ben mis.ook van plan zelf ontslag te vragen met vergoeding!!! anders blijf ik!!!
ze spelen daar echt met onze voeten en laat me niet zomaar doen

dank jullie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wilmsen
Berichten: 26

#2 , 06 okt 2009 09:12

Zeker niet zelf uw ontslag indienen, als ze dit op papier hebben dan sta je niet zo stevig in de schoenen.
Iemand die zelf ontslag neemt kan geen werkloosheidsuitkeringen krijgen en heeft in principe ook geen recht op een schadevergoeding, tenzij dit uitdrukkelijk op papier staat.

Normaal mag er éénzijdig niets wijzigen in de functie. Ik durf m'n hand er niet voor in het vuur steken, maar een ontslag van de werkgever zelf kan hier een gevolg van zijn. Ik raad toch aan om dit even bij uw vakbond voor te leggen, zij hebben hier meer praktisch ervaring mee.

lala
Topic Starter
Berichten: 120
Locatie: Brussel

#3 , 06 okt 2009 10:13

hallo,

bedankt voor uw antwoord...ik zal nooit mijn ontslag indienen maar wel ontslag vragen.
Heb geen zin om zonder inkomsten te vallen want de rva doet hie rmoeilijk over ingeval van zelf ontslag nemen.
Ikheb niet veel vertrouwen in mijn vakbond want volgens deze is er geen sprake van eenzijdige contractbreuk omdat
de verandereing minimaal zijn, wat niet correct is.
Ik zal de nieuwe weigeren, zal ik dan zo mijn ontslag ontvangen?

groetjes
lala

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”