Ontslag aangetekend naar verkeerd adres?

michelp
Topic Starter
Berichten: 7

Ontslag aangetekend naar verkeerd adres?

#1 , 21 sep 2009 17:06

Hey,

Mijn vriendin heeft in augustus haar ontslag gegeven per aangetekende brief. Daarin mooi melding gemaakt dat de opzegperiode ingaat op 1 september, en eindigt op 15 oktober, en verwezen naar de wettelijke bepalingen.

Deze brief is aangetekend opgestuurd naar het adres dat op haar contract staat. Echter is de aangetekende brief niet afgehaald.

Nu blijkt echter dat het adres op de brief niet helemaal klopt.

Er zijn 3 adressen:

A) het adres wat op haar contract staat. Dit is ook 1 van de 4 creches, maar niet het adres van de creche waar mijn vriending effectief werkt.
B) het adres van de creche waar mijn vriendin effectief werkt
C) het adres waar de bazin woont, en waar blijkbaar ook de maatschappelijke zetel is van de 4 creches (dit hebben we pas vandaag ontdekt)

We hebben dus de aangetekende brief naar adres A gestuurd.

Welke gevolgen heeft dit? Is het ontslag nu ongeldig, en moet ze opnieuw opzegperiode doen?

Thanks!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 23 sep 2009 01:29

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:03, 2 keer totaal gewijzigd.

sperwer
Berichten: 1155

#3 , 23 sep 2009 06:38

Hey,

Mijn vriendin heeft in augustus haar ontslag gegeven per aangetekende brief. Daarin mooi melding gemaakt dat de opzegperiode ingaat op 1 september, en eindigt op 15 oktober, en verwezen naar de wettelijke bepalingen.

Deze brief is aangetekend opgestuurd naar het adres dat op haar contract staat. Echter is de aangetekende brief niet afgehaald.

Nu blijkt echter dat het adres op de brief niet helemaal klopt.

Er zijn 3 adressen:

A) het adres wat op haar contract staat. Dit is ook 1 van de 4 creches, maar niet het adres van de creche waar mijn vriending effectief werkt.
B) het adres van de creche waar mijn vriendin effectief werkt
C) het adres waar de bazin woont, en waar blijkbaar ook de maatschappelijke zetel is van de 4 creches (dit hebben we pas vandaag ontdekt)

We hebben dus de aangetekende brief naar adres A gestuurd.

Welke gevolgen heeft dit? Is het ontslag nu ongeldig, en moet ze opnieuw opzegperiode doen?

Thanks!
Ontslag steeds tweevoudig geven. 1 aangetekend 2 persoonlijk laten tekenen.
Dat een aangetekend schrijven niet word afgehaald maakt het niet rechtsgeldig. En blijft wettelijk gelijk gesteld aan een afgehaald aangetekend schrijven.
Ontslag moet gegeven worden op of 1 het adres van te tewerkstelling 2 het aders vermeld op loonbrief en/of arbeidscontract 3 maatschappelijke zetel.

Je vriendin is dus wettelijk in orde.[/url]

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”