Interim Zelf Ontslag Bediende Schadevergoeding

CS106
Topic Starter
Berichten: 1

Interim Zelf Ontslag Bediende Schadevergoeding

#1 , 06 sep 2009 10:11

In mijn geval wordt uiteraard gewerkt met wekelijkse contracten. Paritair comite: 218.00 Aanvullend nationaal bedienden.

Stel dat ik mijn ontslag wil geven kan het dan dat ik aan het interimkantoor een schade vergoeding moet betalen? Achter op het wekelijks contract staat:
Algemene commerciele voorwaaden van toepassing op de overeenkomst afgesloten tussen inteimkantoor en de gebruiker voor dienstprestaties van uitzendarbeid

art 21:
Bij eenzijdige verbreking van het contract zonder voortijdige afwerving:
Op grond van artikel 1226 en volgende van het burgerlijk wetboek zal de gebruiker die eenzijdig en voortijdig de overeenkomst verbreekt aan (interimkantoor) een forfaitaire schadenvergoeding betalen gelijk aan de som van de facturen die (interimkantoor) zou opgemaakt hebben in dien de overeenkomst volledig werd uitgevoerd, met een minimum van 125 €per kalenderdag. Dit geldt evenzeer in geval van nietigheid van de overeenkomst tussen de gebruiker en interimkantoor tengevolge van de niet naleving door deze eerste van de hem opgelegde wettelijke verplichtingen of ten gevolge van foutieve inlichtingen door de gebruikerverstrekt bij het sluiten van de desbetreffende overeenkomst. Interimkantoor behoudt zich echter het recht voor om een hogere schadevergoeding te eisen op voorwaarde dat de omvang van de schade kan bewezen worden
.
Alvast bedankt voor de hulp

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding