Automatisch omzetting bepaalde duur naar onbepaalde duur

nonkel_ir
Topic Starter
Berichten: 23

Automatisch omzetting bepaalde duur naar onbepaalde duur

#1 , 01 sep 2009 10:21

Hallo,

Ik heb altijd begrepen dat er bepaalde regels zijn voor wat betreft het maximaal aantal contracten van bepaalde duur die iemand mag krijgen; normaal gezien wordt na een bepaald aantal contracten van bepaalde duur het contract automatisch eentje van onbepaalde duur.
Kent iemand de specifieke regels hieromtrent?

Mijn partner werkte de afgelopen 3 jaar met een startbaancontract in een OCMW-ziekenhuis (= voor de overheid). Die startbaanovereenkomst is de afgelopen 3 jaar al een aantal keer hernieuwd gewest (telkens voor max. 1 jaar) tot haar 26ste verjaardag in april dit jaar. Dan is het nog verlengd geweest tot het eind van juni (= maximale einddatum voor haar startbaanovereenkomst). Dus voor haar startbaanovereenkomst alleen al heeft ze in totaal 4 contracten van bepaalde duur ondertekend.
sindsdien heeft mijn partner een (vervangings)contract gekregen voor 2 maanden op een andere dienst binnen het ziekenhuis en nu heeft ze weer een nieuw (vervangsings)contract gekregen voor 3,5 maanden op haar vorige dienst (het gaat telkens om de vervanging van iemand die in zwangerschapsverlof is) Dus eigenlijk heeft zij al 6 contracten van bepaalde duur ondertekend sinds juli 2006. Kan dit allemaal zo maar zonder dat dat omgezet wordt in één van onbepaalde duur?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 01 sep 2009 10:34

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:05, 1 keer totaal gewijzigd.

nonkel_ir
Topic Starter
Berichten: 23

#3 , 03 sep 2009 08:06

Dat lijkt me dan vrij duidelijk...
Haar laatste contract was er zelfs maar eentje van 2 maanden, dus eigenlijk heeft ze daardoor alleen al recht op een contract van onbepaalde duur ...

bedankt voor uw reactie

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”