Feestdag in het weekend tijdens opzegperiode

koert
Topic Starter
Berichten: 3

Feestdag in het weekend tijdens opzegperiode

#1 , 14 aug 2009 16:41

Wat gebeurt er met feestdagen die in het weekend vallen (dit jaar 15/8 en 1/11) tijdens je opzegperiode? Bedrijfspolicy is dat deze worden gecompenseerd tussen kerst- en nieuwjaar, maar voor december ben ik al weg. Ik heb een bediendencontract in PC 218 en heb zelf ontslag genomen.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Titatovenares
Berichten: 1

#2 , 27 aug 2010 10:33

Dit zou ik ook willen weten
bij ons worden 15/8 en 1/5 normaal gezien in December opgenomen.
Vandaag is mijn laatste dag en ben ik voor mijn gewoon verlof uitbetaald maar niet voor die 2 dagen.
Ik heb het bij HR aangekaart, maar zou graag weten of ik nu betaald word of niet.
De logica zou zeggen van wel, want als die dagen op een andere dag vielen, zou ik ze ook mogen opgenomen hebben in verlof.
Ze dateren van de periode dat ik nog voor hen werkte dus ik zou denken van wel ....
weet hier iemand het antwoord op?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 aug 2010 14:07

Dit zou ik ook willen weten
bij ons worden 15/8 en 1/5 normaal gezien in December opgenomen.
Vandaag is mijn laatste dag en ben ik voor mijn gewoon verlof uitbetaald maar niet voor die 2 dagen.
je moet daar idd nog voor uitbetaald worden;

Reclame

FrankV
Berichten: 277

#4 , 27 aug 2010 17:18

Wat gebeurt er met feestdagen die in het weekend vallen (dit jaar 15/8 en 1/11) tijdens je opzegperiode? Bedrijfspolicy is dat deze worden gecompenseerd tussen kerst- en nieuwjaar, maar voor december ben ik al weg. Ik heb een bediendencontract in PC 218 en heb zelf ontslag genomen.

Alvast bedankt!
U heeft zelf ontslag genomen.
Welke feestdagen krijg ik uitbetaald bij ontslag?
http://content.jobat.be/nl/artikels/wel ... j-ontslag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uw situatie is anders.
15 augustus en 1 november zijn feestdagen waarvan de weekdag niet op voorhand vastligt ( in tegenstelling tot Pasen, Paasmaandag, ... etc )
Op het einde van je opzeg, zal uw werkgever die dagen uitbetalen, vermits u niet in de mogelijkheid verkeerde om ze te recuperen.
De werkgever hieraan al schriftelijk herinneren. :D
U kunt ook overeenkomen met uw werkgever - schriftelijk - om die dagen al tijdens uw opzeg te recupereren.
Hem schrifte
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

xena

#5 , 27 aug 2010 19:58

Dit zou ik ook willen weten
bij ons worden 15/8 en 1/5 normaal gezien in December opgenomen.
Vandaag is mijn laatste dag en ben ik voor mijn gewoon verlof uitbetaald maar niet voor die 2 dagen.
je moet daar idd nog voor uitbetaald worden;
toch niet de vervangdagen gelden als feestdag ,1/5 , 15/8 en 1/11 zijn dan geen feestdagen en is er ook geen recht op feestdagloon . omgekeerd heeft iemand die op 1/12 begint wel recht op het feestdagloon voor de vervangdagen van 1/5 , 15/8 en 1/11 als die vervangdagen in december vallen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 aug 2010 10:14

Dit zou ik ook willen weten
bij ons worden 15/8 en 1/5 normaal gezien in December opgenomen.
Vandaag is mijn laatste dag en ben ik voor mijn gewoon verlof uitbetaald maar niet voor die 2 dagen.
je moet daar idd nog voor uitbetaald worden;
toch niet de vervangdagen gelden als feestdag ,1/5 , 15/8 en 1/11 zijn dan geen feestdagen en is er ook geen recht op feestdagloon . omgekeerd heeft iemand die op 1/12 begint wel recht op het feestdagloon voor de vervangdagen van 1/5 , 15/8 en 1/11 als die vervangdagen in december vallen
je kan idd geen loon eisen, maar wel een schadevergoeding voor die dagen. Zie http://sociaalrecht.blogspot.com/2007/1 ... kende.html" onclick="window.open(this.href);return false; .

xena

#7 , 28 aug 2010 11:23

je kan idd geen loon eisen, maar wel een schadevergoeding voor die dagen. Zie http://sociaalrecht.blogspot.com/2007/1 ... kende.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
vertel eens , is die 3000euro voor vervangingsdagen die na het einde van de arbeidsovereenkomst vallen .......

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 28 aug 2010 21:34

je kan idd geen loon eisen, maar wel een schadevergoeding voor die dagen. Zie http://sociaalrecht.blogspot.com/2007/1 ... kende.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
vertel eens , is die 3000euro voor vervangingsdagen die na het einde van de arbeidsovereenkomst vallen .......
is voor feestdagen én vervangingsdagen die gepresteerd maar niet gecompenseerd werden :)

xena

#9 , 29 aug 2010 00:37

je kan idd geen loon eisen, maar wel een schadevergoeding voor die dagen. Zie http://sociaalrecht.blogspot.com/2007/1 ... kende.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
vertel eens , is die 3000euro voor vervangingsdagen die na het einde van de arbeidsovereenkomst vallen .......
is voor feestdagen én vervangingsdagen die gepresteerd maar niet gecompenseerd werden :)
en wat heeft dit hiermee te maken ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 29 aug 2010 11:47

is voor feestdagen én vervangingsdagen die gepresteerd maar niet gecompenseerd werden :)
en wat heeft dit hiermee te maken ?
is een analoge situatie. waarom zou men hier geen compensatie kunnen eisen volgens jou?

xena

#11 , 29 aug 2010 13:08

is voor feestdagen én vervangingsdagen die gepresteerd maar niet gecompenseerd werden :)
en wat heeft dit hiermee te maken ?
is een analoge situatie. waarom zou men hier geen compensatie kunnen eisen volgens jou?
omdat volgens het arbeidsrecht de feestdagen niet tijdens de uitvoering van de arbeidsovereenkomst vallen je kan evengoed nieuwjaar en pasen van volgend jaar gaan eisen

er kan enkel recht op zijn wanneer deze binnen de 14 of 30 dagen na het einde van de arbeidsovereenkomst vallen als je ontslagen word en voldoende ancienniteit hebt

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#12 , 29 aug 2010 13:50

er kan enkel recht op zijn wanneer deze binnen de 14 of 30 dagen na het einde van de arbeidsovereenkomst vallen als je ontslagen word en voldoende ancienniteit hebt
je hebt gelijk, ik was even inhaalrust aan het verwisselen met vervangingsdag.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”