IBO CONTRACT dat niet cosjzr is

Dewildeke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

IBO CONTRACT dat niet cosjzr is

#1 , 06 mar 2024 15:34

Ik ben 26 ste februari gestart als IBO,en werd van de eerste dag, gedwongen tien tot twaalf uur te werken.zowel van de werkgever als vanuit de bemiddelaar VDAB uit.wat eigenlijk niet mag onder IBO CONTRACT omdat overuren niet worden aangegeven of betaald enkel indien uitzonderlijk er overuurtje gewerkt is,deze tegen eind van de maand te recupereren.aangezien dit niet de bedoeling was vanuit de bemiddelaar en werkgever,en er direct na ondertekening werd duidelijk gemaakt er elke dag van zeven uur Smorgens tot zes a zeven uur savonds gewerkt word.uuteindelijk ben ik onverwacht door serieuze medische tegenslag in ziekte gevallen,waarop bemiddelaar me belde om te melden de IBO stopzet wordt,en ik de gepresenteerde overuren niet zal uitbetaald worden,wat betekent ik bijna een dag aan overuren, gratis gewerkt heb,een héle hoop dreigementen mocht ontvangen van de bemiddelaar,ze anders ging zorgen ik mijn uitkering zou verliezen,en uitgelachen als ik begin over een klacht indienen in klachten dienst van vdab zelf .sinds wanneer mag een bemiddelaar zwart werk promoten,en de macht hebben u gratis te doen werken ,je moet zwijgen of anders je uitkering nog eens verliest.....dat betekent dat de interne klachtendienst VDAB niet serieus genomen wordt en als je IBO CONTRACT tekent ,je eigen graf delft,en de slaaf van de werkgever word...ik begin te denken dat de bemiddelaar geld ontvang van werkgevers om zo hun te beschermen en hun aan goedkope werkkrachten te helpen.ik weet niet wat gedaan, want elk telefoon, e-mail ik stuur naar andere mensen in vdi, komen bij bemiddelaar terecht,die dan probleemloos kan zorgen ik alles verlies...dit gaat heel diep,dit zijn maffia praktijken...kunnen jullie me raad geve

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2024 16:18

Ik raad u aan om uw vraagstelling te herformuleren en een chronologische voorstelling van de feiten op te geven en de agressieve ondertoon achterwege te laten. Gelieve uw jurische vraag te formuleren.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

lukasi
Berichten: 1150

#3 , 06 mar 2024 16:25

Ts is terecht boos op deze misbruiken en praktijken van de bemiddelaar en de werkgever.
Agressieve ondertoon merk ik helemaal niet op bij TS maar wel van de bemiddelaar en de werkgever.... als het verhaal correct is.

Sowieso zou ik ook aanraden om het verhaal duidelijker te formuleren en zeker aandacht te besteden aan hoofdletters, leestekens en af en toe eens een nieuwe alinea.
Je kan altijd klacht indienen bij het ministerie van economische zaken.
Zo'n wanpraktijken moeten gestopt worden.

Hier ook meegemaakt met een IBO begeleider die kwam polsen of de werkzoekende hier overuren mocht draaien en dat de helft daarvan handje kontant aan hem werd doorbetaald.
Heeft juist 5 sec hier binnen geweest en is na een kort maar deftig gesprek met hoofd van zijn dienst wandelen gestuurd.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”