Onstlag "voor ontvangst" + geldigheid

frietjesvrijdag
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onstlag "voor ontvangst" + geldigheid

#1 , 12 dec 2023 14:58

Ik wil gewoon weten waar ik nu echt sta qua mijn ontslag.

Ik heb op Vrijdag mijn ontslagbrief ingediend.

Ik en mijn baas hebben samen (verbaal) besproken dat ik een beetje langer dan mijn wettelijke opzegtermijn zou blijven werken.

Mijn ontslagbrief zegt de onderstaande:

Ik heb besloten om XXX te verlaten. Hierbij wil ik dan ook mijn ontslag indienen en mijn arbeidsovereenkomst opzeggen. Met inachtneming van de contractuele opzegtermijn van 6 weken, die zal ingaan op XXXXXX (de volgende maandag) 2023, en in overeenstemming met X (bedrijf), hebben we besloten dat ik zal blijven presteren na mijn wettelijke ontslagtermijn tot XXXXXX (Datum = 6 weken + 3 weken), de datum waarop mijn contract zal aflopen.

Mijn werkgever heeft dit afgelopen vrijdag ondertekend met "voor ontvangst".

Mijn werkgever doet het nog altijd een beetje moeilijke maar ik wil zeker zijn van mijn positie.

Omdat die hebben de brief maar als "voor ontvangst" ondertekend, vraag ik me af of de extra 3 weken bovenop mijn wettelijke termijn geldig is.

En als dat niet geldig is, is ten minste mijn ontslag geldig? (en dus kan ik eigenlijk nog weg na 6 weken?)

Ik ga proberen te zoeken dat ze die als "voor akkoord" onderteken om daar zeker van te zijn.

Excuseer voor eventuele taalfouten, NL is niet mijn moedertaal.

Reclame