ontslag geven tijdens verlof van de baas?

stach
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag geven tijdens verlof van de baas?

#1 , 12 jul 2009 17:56

De situatie :

Momenteel heb ik ene job en zit inproefperiode.
Deze loopt af op 3 augustus.
De baas is een echte dramaqueen waarmee samenwerken niet mogelijk is.
Ik heb een andere job gezocht en deze gevonden.
Het contract is deze week getekend geweest waardoor ik dus zekerheid heb.

Het probleem :

de baas is reeds op verlof en keert niet terug voor 2 augustus.
Ik moet mijn ontslag dus geven met een aangetekend schrijven.
Echter zal hij dit dus maar lezen eens hij terug is.

Is dit wettelijk in orde?
Het enige dat ik kan terugvinden is dat men er van uit gaat dat een aangetekend schrijven na 3 dagen ontvangen is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 14 jul 2009 10:52

“Art.37...De kennisgeving kan ook geschieden hetzij bij een ter post aangetekende brief die uitwerking heeft de derde werkdag na de datum van verzending...“(Wet Arbeidsovereenkomsten 3 juli 1978).

‘Bij kennisgeving per aangetekende brief wordt de dag van de aanbieding van de brief door De Post aan de woning van de bestemmeling beschouwd als de dag van de kennisgeving,ook indien de bestemmeling de zending niet in ontvangst neemt,bijvoorbeeld omdat hij afwezig is. Een loutere afwezigheid,zelfs in het buitenland,is geen geval van overmacht‘[R.v.St. nr.118.123,8 april 2003(M. t. Gem.Drogenbos),R.W.2003-04,1268].

‘In de interpretatie dat de voorzieningstermijnen ingaan op de datum waarop de gerechtsbrief door de postdiensten ter hand is gesteld aan de geadresseerde in eigen persoon of aan diens woonplaats, schenden dezelfde artikelen de artikelen 10 en 11 van de Grondwet niet‘(Arbitragehof nr.170/2003,17 december 2003,R.W.2003-04,1145-1147,noot LAENENS,J.,De kennisgeving van een rechterlijke beslissing als vertrekpunt van een vervaltermijn:een rechtspraakommekeer).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

paling
Berichten: 280

#3 , 14 jul 2009 18:02

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

stach
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 29 jul 2009 14:05

aan beiden dank voor het duidelijke antwoord.
hieruit kan ik besluiten dat ik inderdaad correct gehandeld heb.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”