Opzegtermijn te laat ingegaan

Isabelleprh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn te laat ingegaan

#1 , 01 okt 2023 08:38

Op 28/7 heb ik een ontslagbrief gestuurd naar mijn werkgever via de personeelsapp. Ik krijg geen antwoord en bereken zelf mijn opzegtermijn. Ondertussen teken ik mijn contract bij een nieuwe werkgever en houdt rekening met de wettelijke opzegtermijn.

Op 7 september spreek ik een verantwoordelijke aan over mijn opzeg en men beweert niet op de hoogte te zijn van mijn ontslag. Bijgevolg gaat mijn opzegtermijn veel later in terwijl ik binnenkort moet starten bij mijn nieuwe werkgever. Ofwel moet ik een verbrekingsvergoeding betalen.

De vorige weken heb ik veel contact gehad met de vakbond. Zij beweren dat ik wettelijk niet sterk sta omdat er geen ontvangstbevestiging is of een aangetekend schrijven. Ze willen bemiddelen tussen beide werkgevers maar ik vind dat geen goed idee om mijn nieuwe werkgever hiervan op de hoogte te brengen. Dus ik ben niet verder gegaan met de onderhandelingen van de vakbond.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2023 10:47

En wat is uw vraag?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

mava105
Berichten: 22283
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 okt 2023 12:14

Op 28/7 heb ik een ontslagbrief gestuurd naar mijn werkgever via de personeelsapp.
Is de opzeg via een app wel wettelijk? Mogelijk heb je te vroeg ander werk gezocht.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2338
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 okt 2023 12:19

Een ontslag gegeven door de werknemer is onderhevig aan vormvereisten.

Dit kan per aangetekende brief, brief die persoonlijk wordt afgegeven (best ook kopie ondertekend voor ontvangst) of deurwaardersexploot (uitzonderlijk gebruikt).

Het is niet mogelijk om zelf extra methodes uit te vinden. Opzegtermijn is dus niet op een wettelijke manier ingegaan.


Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 okt 2023 14:21

Misschien eens lezen:

https://www.freezbe.be/jonge-werknemers ... ag-indient.

De wetgeving waar mijn collega #5 naar verwijst gaat pas in per 28.10.2023 en geldt voor contracten ingegaan voor 01.01.2014.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”