Wat met de leasefiets na zelf ontslag nemen

Kydexx
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wat met de leasefiets na zelf ontslag nemen

#1 , 27 sep 2023 15:06

Hallo!

Ik zit met volgend probleem.

Ik heb recent zelf ontslag genomen en zit momenteel in mijn opzeg periode. Ik lease een fiets via het werk en het hele "fiets"-gebeuren zit in een grijze zone. Op mijn fiets contract vind ik volgende terug:

"Bij een volledige schorsing van de arbeidsovereenkomst waarbij de werknemer geen recht meer heeft op loon heeft hij de keuze tussen:

- de betaling van de leaseprijs aan de werkgever;
- de overname van de fiets aan de op dat moment van de toepassing zijnde restwaarde;
- de tijdelijke inlevering van de fiets; "

Ik snap zelf niet goed wat er met deze keuzes bedoeld word. Optie 1 en 2 komen bijna op hetzelfde neer en optie 3 lijkt mij moeilijk aangezien ik weg ga bij het bedrijf en mijn leasing dus stopzet?

Het is mij dus alles behalve duidelijk, graag hoor ik wat mijn mogelijkheden zijn!

Met vriendelijke groeten

basejumper
Berichten: 4655
Locatie: Diest

#2 , 27 sep 2023 16:26

Beste

1 betaalt verder : u betaalt maandelijks de leasesom aan uw werkgever. Op het einde levert u de fiets terug in of betaalt de restwaarde.
2 u koopt het contract af in 1 betaling waarna de fiets uw eigendom wordt Beide kunnen heel verschillende bijdragen opleveren
3 tijdelijke inlevering is mijns inziens enkel zinvol als u bvb 1 jaar verlof zonder wedde neemt en nadien terugkomt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”