proefperiode interim

waltrov68
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

proefperiode interim

#1 , 19 sep 2023 11:38

Hallo,op 08/09/2023 heb ik mijn ontslag gekregen op mijn werk,ik word nog 13 uitbetaald maar moest niet meer komen werken,ik ben die dag dus vroeger naar huis gegaan en heb direct op diverse interimjobs gereageerd,ik kreeg dan direct response ben naar dat interim kantoor gegaan en heb papieren ondertekend ivm privacy,ik kon dus beginnen die week erop dus 11/09/2023 met weekcontact dat zij dus online doorgestuurd hadden naar mij,nu ben ik in dat weekend ziek geworden keelpijn,griep e.d en ben die week dus niet gaan werken zij hebben die week als verlof ingeboekt en heb weekend daarop nieuw contact getekend online en ben dus gisteren 18/09/2023 eerste dag gaan werken van dat weekcontract bij die firma maar het was toch niet echt mijn ding daar en had ook al nieuwe aanbieding gekregen dichterbij huis ik ben dus 19/09/2023 niet meer gaan werk had ook sms gestuurd naar de verantwoordelijke van die firma en gebeld naar interim en die zeggen nu dat ik die 4 dagen die ik niet gewerkt heb moet terugbetalen omdat dat volgens hun mijn tweede contract is bij hun en 3 dagen propefperiode alleen maar telt bij het eerste contract,maar ik heb dat 1 contract niet ondertekend maar ze hebben dat wel doorgestuurd als verlof naar die firma,kunnen die mij zomaar 4 dagen laten terugbetalen? Graag had ik wat advies


waltrov68
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2023 14:19

Hallo dank je voor het bericht maar het is mij niet echt duidelijk geworden omdat ik mijn kwestie niet echt terugvind

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2531
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 sep 2023 14:44

https://www.abvv.be/sites/abvv/files/20 ... kracht.pdf

U heeft die eerste weekopdracht niet gedaan wegens ziekte. Indien u voor die weeek betaald bent geweest door het interimkantoor, dan is het volgens mij logisch dat deze 4 dagen vragen om terug te betalen.
5 dagen ziekteweek - 1 dag nu gewerkt.

Normaal moest u ziekteuitkering mutualiteit ontvangen, maar zoals uit te maken uit uw topic bent u in opzeg ( zonder deze te moeten werken ). Dus ook geen uitkering.

ps indien ik het verkeerd voor heb, zullen mijn JF collega's mij zeker verbeteren.

waltrov68
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 sep 2023 14:57

Ik ben niet betaald geweest voor die week dat is ingevuld als verlof en je wordt maar pas betaald van mutualiteit vanaf dat j 1 maand werkt bij je nieuwe werkgever

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”