Ontslag genomen wegens burn-out/depressie

Itsme87
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ontslag genomen wegens burn-out/depressie

#1 , 31 aug 2023 11:37

Ik nam begin dit jaar na 18 jaar gewerkt te hebben bij werkgever A, ontslag wegens psychische problemen. Mijn contract eindigde op 28 februari 2023. Ik was toen reeds 10 maanden thuis.

Op 1 maart startte ik bij een nieuwe werkgever via interim, deze week vernam ik dat dit mijn laatste week bij heb is. Ik heb hier dus 6 maand gewerkt. Ik vind dit helaas heel jammer.

Moet ik vrezen voor een sanctie van de RVA?

GraagAnoniem
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2023 16:58

Mij dunkt van niet, als je ontslag neemt om van werkgever te veranderen en je houdt het minder dan 4 weken uit, dan kan je een sanctie krijgen, maar je hebt het 6 maanden volgehouden.
Evt. kwam je in aanmerking voor outplacement, indien je werkgever je dat niet aangeboden heeft en je hebt hem niet in gebreke gesteld, dan kan je een sanctie krijgen, ik acht het van uw relaas echter onwaarschijnlijk dat je er voor in aanmerking kwam, voorwaarden voor outplacement vind je hier:
https://www.vdab.be/outplacement

Epicuros
Berichten: 28
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 sep 2023 11:04

Hoogstwaarschijnlijk niet gezien u langer dan 13 weken hebt gewerkt. Het moet wel gaan om ononderbroken tewerkstelling. Dagen ziekte of niet-gewerkte dagen zijn onderbrekingen volgens RVA.

Reclame

Itsme87
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 sep 2023 16:08

Goedemiddag,

Ik zit aan totaal 24 weken, Hierbij zitten wel 3 weken verlof in.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”