Klacht Selor

Speykers
Topic Starter
Berichten: 1

Klacht Selor

#1 , 29 jun 2009 10:07

Hallo !

Enkele maanden geleden kan wel tot een jaar geleden zijn had ik mij ingeschreven voor een selectie examen bij Selor .

Echter had ik eerst wel gebeld met Selor i.v.m diplomavereisten en ook hun wisten het niet goed wat aan te vangen met mijn toelaatbaarheid .
Men heeft mij toen gezegd dat ik me maar voor alle zekerheid moest inschrijven .
Dat heb ik dan ook gedaan , er was toen nog zeker een dikke twee weken tijd voor het afsluiten van de inschrijvingen , mijn insziens had men dit in die periode zeker kunnen natrekken of ik mocht deelnemen aan dat examen of niet .

Ik kreeg toch een uitnodiging om mee te doen aan dat bepaald examen en heb dit ook gedaan aangezien ik dacht dat hiermee bevestigd was dat mijn diploma in orde was .

Na het examen kreeg ik geen brief toegestuurd met mijn uitslag op , maar wel een brief met de vermelding dat ik niet werd toegelaten tot de wervingsreserve omdat mijn diploma niet aanvaard werd .

Ik was razend .

1 Men heeft tijd genoeg gehad om te onderzoeken of mijn diploma in aanmerking kon genomen worden
2 Ik ben dus zomaar eens eventjes voor de gek naar Brussel gereden
3 Dit examen was voor mij toch belangrijk voor mijn toekomst.

Achteraf heb ik gemaild met Selor en hun bevestigden de brief .
Ik heb ook gevraagd per mail of men mijn kon vertellen of ik geslaagd was , en dit was zo , waarvan ik ook het bewijs heb ( mail )

Dit was voor mij een serieuse opdoffer.

Men heeft mij ook verteld bij Selor dat men mij nooit een brief met de uitslag verzend als ik niet zou toegalten worden tot de wervingsreserve .
Dit is ook gebeurd .

Ik ben er steeds zeker van geweest dat me wettelijk gezien mij wel had moeten toelaten , gebaseerd op de titel van het examen enz

Verleden week dan kom ik een map tegen met al de correspondentiebrieven in van examens van selor , waar ik ooit aan heb deelgenomen .


Ik kom hier een brief in tegen ( uitnodiging voor examen Selor )waar ik mij een 1,5 jaar geleden voor had ingeschreven , en ook aan had deelgenomen .

Er zat ook een brief bij waar mijn uitslag op vermeld is ( welliswaar toen niet geslaagd , maar dit doet er niet toe ).

Het examen was eigenlijk voor dezelfde functie in dezelfde rang ( c 121 ) als het examen waarvoor men mij heeft geweigerd verleden keer .

Deze brief toont dus aan dat ik dus toen wel werd toegelaten , en verleden keer niet .

Dit alles kan in mijn ogen niet en ik vind dus aan de hand van deze bewijzen dat men mij ten onrechte heeft geweigerd op de wervingsreserve.


Kan iemand mij verder helpen door te zeggen welke stappen ik zou kunnen ondernemen ?
Kan ik na zoveel maanden na het sluiten van die selectietest bij Selor hiervoor nog een klacht indienen en vragen mij aan de hand van dit bewijs alsnog op te nemen in de wervingsreserve ?


Groeten ,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Stienneke
Berichten: 2

#2 , 02 sep 2009 10:56

hey Speyekers

Ik had net hetzelfde voor!!!!

ALLEEN was het bij mij nog erger:

Ik ontving een brief van Selor:

Ik behaalde 16/20 op het examen en was nummer 113 op de lijst en de eerste 250 geslaagden zouden worden uitgenodigd voor deel 2

Er zat nog een brief bij van Selor waarvan ik dus dacht dat dat de uitnodiging was voor deel 2...

NEEN HOOR!!! een brief dat mijn diploma niet in aanmerking komt

Ja hallo, waarom laat men je dan inderdaad doodleuk voor niets naar Brussel rijden, verlof nemen (!!)

Ik heb het zo gelaten, maar vind het echt niet kunnen dat deze diensten zo werken en er zo licht over gaan

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”