Contract bij nieuwe werkgever niet mogelijk?

koenkorting
Topic Starter
Berichten: 2

Contract bij nieuwe werkgever niet mogelijk?

#1 , 28 jun 2009 12:38

Beste forum'ers,

Ik ben een bediende met 4.5jaar ancienniteit. Ik heb een contract voor onbepaalde duur.
Ik heb een aanbieding gekregen van een andere firma, om voor hen te komen werken. Dit zou aan betere voorwaardes zijn.
Ik confronteer mijn huidige baas ermee, maar hij wil er niet op ingaan. Daardoor ben ik naar de nieuwe firma gegaan en heb daar een nieuw contract getekend.
Daarin staat dat ik begin over 1.5 maand. Gisteren had ik het nieuws aan mijn baas gemeld, samen met een ontslagbrief.
Nu wil mijn huidige baas mij niet laten gaan. Hij ondertekent die brief niet, en doet nu nog een beter bod dan de andere partij.
Nu wordt het moeilijk voor mij:

* Wat als ik van werk wil veranderen en mijn baas mijn ontslagbrief niet tekent? (mag ik dan toch nog vertrekken?)
* Wat als hij de ontslagduur verlengt naar 4.5 maanden? Moet er dan een nieuw contract opgesteld worden bij mijn nieuwe werkgever? Wat met het contract dat over 1.5 maand zal ingaan?
* Wat geberud er als ik toch bij mijn huidige baas zal blijven, onder die beter voorwaardes? Hoe zit het dan met mijn contract dat over 1.5 maanden in zal gaan?
* Kan daar dan gewerkt worden met "ontslag op staande voet door werknemer" door het niet na kunnen komen van het nieuwe contract?

Ik heb mezelf flink in de nesten gewerkt, lijkt mij. Wie kan me even helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 28 jun 2009 22:43

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:14, 1 keer totaal gewijzigd.

koenkorting
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 03 jul 2009 08:57

dank u, ...

Ik heb besloten toch maar over te stappen, al is het een maand later.
Een nieuw begin, een nieuwe toekomst, ... Kan alleen maar beteren.

Tot later

Reclame

nazmul
Berichten: 189

#4 , 29 sep 2009 19:08

Tegen wet : Wat was het antwoord ja of nee?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”