Nota betreffende gedrag

Thorgal666
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Nota betreffende gedrag

#1 , 26 aug 2023 09:08

Beste,

Ik had gesprek met leidinggevende en er zijn wat woorden gevallen. Het is ook de eerste keer dat we elkaar zo gesproken hebben.
Ik dacht dat dit informeel was. Maar wat bleek. Dag erna stond alles op papier en vroeg ze of ik dit allemaal gezegd had.
Dan vroeg ze me ook "voor akkoord" te ondertekenen.
Ik was daarmee niet gediend en wou dit niet ondertekenen.
Dus tekende zij eenzijdig met "werknemer gaat akkoord maar wenst niet te ondertekenen".
Nadien zijn de spanningen opgelopen.
Nu is mijn idee om hetzelfde te doen. Ook haar document laten ondertekenen dat ik tot heden mijn werk altijd plichtsbewust gedaan heb. Nooit een dag ziek, altijd op tijd en naar best vermogen uitgevoerd.
Hoe denken jullie over deze situatie. Of hoe er mee om te gaan...? Ik moet wel zeggen dat ik niet gediend was met die eerste nota en me nog altijd woest maakt.
Aangezien dit ook niet aangekondigd werd dat dit in mijn dossier ging komen.

Thomas_A
Berichten: 2338
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2023 09:24

Daarmee bereik je niks behalve meer olie op het vuur gooien.

Beetje raar ook: altijd op tijd komen en zo goed mogelijk je werk doen, is exact waar je voor betaald wordt. Weinig nut om dat op papier te zetten.

Persoonlijk heb ik als leidinggevende nooit gevraagd om mijn verslag van een gesprek te tekenen. Indien ik het nodig vind om op papier te zetten, verstuur ik het via interne mail. In 1 of 2 gevallen met akkoord van HR aangetekend.

Je lijkt op zoek naar “wat zij mag, mag ik ook”, maar dat is niet zo. Werkgever betaalt jullie allebei, en deze heeft de onderlinge verhoudingen tussen jullie bepaald.

Informeel bestaat zelden in een werkcontext.

LeenW
Berichten: 12864

#3 , 26 aug 2023 10:38

"werknemer gaat akkoord maar wenst niet te ondertekenen" heeft 0,0 waarde.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2531
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 aug 2023 10:41

Sluit mij aan bij Thomas_A, ben van dezelfde strekking.

Aan TS : er zijn wat woorden gevallen : verklaar dit eens nader want dat kan alle kanten uit.
Bij de melding van : de werknemer gaat akkoord maar wil niet ondertekenen.
U had beter een persoonlijk nota vermeld op het document : helemaal niet akkoord met inhoud verslag getekend voor niet akkoord.
Dan uw melding ik was niet gediend met die eerste nota; waren er dan nog andere.

En zoals Thomas_A ook aanhaalt : als leidinggevende een verslag opmaken van het onderhoud en dit bezorgen aan de betrokken dienst of overste. Een leidinggevende moet een objectief verslag kunnen maken.

Thorgal666
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 aug 2023 14:27

Nee, er waren geen andere... maar deze week had ik terug een gesprek.
Omdat onze meningsverschillen zo groot waren en zij soms zo praat en dan weer zo, maakt het het voor mij allemaal verwarrend.
Dat heb ik ook gemeld.
Dan heb ik ook nog gezegd op einde van het gesprek dat ik totaal niet gediend was met de eerste nota.
Er aan bij voegend... hoe kan een mens vrij spreken als alles gemeld wordt.... dat ik tussen 4 muren gesprek wou.
Ga je hier dan ook nota van opmaken...?
Ondertussen had ik er ook nog aan bijgevoegd dat ik dacht dat het eerste gesprek onder ons was en dat ik er niet mee gediend was met deze nota. De eerste dus.
Dat ik dat achterbaks vond.
Dan werd ze woedend er zei ze dat er nog nooit iemand zo tegen haar gesproken had...
Dan zei ik daarop... het moet voor alles de eerste keer zijn en heb ik de deur achter mij dicht getrokken en ben verder gaan werken. Dat was gisteren
Dat is het verhaal tot en met vrijdagavond nu.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 aug 2023 15:54

Werkt u in de privé of bij de overheid?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thorgal666
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 aug 2023 16:04

prive

mava105
Berichten: 22283
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 26 aug 2023 16:18

Begin dan al maar naar ander werk te zoeken

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 26 aug 2023 20:35

misschien eens lezen:
https://www.linkedin.com/pulse/wat-als- ... bdomain=nl
Mag ik er u op wijzen dat u niet de evaluator bent maar wordt geëvalueerd. Een zeer belangrijk en essentieel verschil.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thorgal666
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 aug 2023 22:10

Ok bedankt voor bovenstaand document.
Ik weet niet hoe het verder zal gaan volgende week en weken. Felt is wel dat ik denk dat de situation onhoudbaar is geworden en ik niet om dringende reden wil ontslagen worden.
Dus doe ik gewoon voort waar ik.mes bezig ben en laat ik enkel dossiers open zodat ze me zeker niet onmiddellijk kunnen ontslaan.
Als ik geen nieuwe opsrachten krijg, dan is het duidelijk.
In elk geval onderteken ik niets.
Enige waar ik nog over denk is om gesprekken op te nemen.

Franciscus
Berichten: 38616

#11 , 26 aug 2023 22:36

Als u deelneemt aan het gesprek mag u dat opnemen. Geen wettelijk bezwaar.

Thorgal666
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 27 aug 2023 10:27

Maar als ik mijn werk blijf doen en verder doe zoals er voor kan ik toch niet om dringende redenen ontslagen worden?
Dringende redenen daar zijn toch andere zaken voor nodig dan onderling niet overeen komen...?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#13 , 27 aug 2023 10:57

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LYNX XX
Berichten: 2531
Juridisch actief: Nee

#14 , 27 aug 2023 12:54

# 9 EN # 13

Goede info.

Kan u meegeven uit persoonlijke ervaringen dat de arbeidsrechtbank met name de oordelende rechters niet van gisteren zijn. Zij zijn zeer onderlegd, mensenkennis, en hebben hebben losse of slechte scenario's snel door.
Procedure voor de arbeids rechtbank kan jaren aanslepen.

In dat geval zeker de juridische dienst van uw vakbond inschakelen, die hebben ook routiniers in deze materies.

Thorgal666
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#15 , 27 aug 2023 14:10

Ok, volgende week zal ik meer weten.
Maar ik denk dat er weer een nota zal volgen.
Uiteraard zal ik die niet tekenen. Maar langs de andere kant vinden ze geen personeel en er staan zoals mijn job al 2 vacatures open.
Moeten ze weer iemand gaan opleiden.
Als ze mij ontslaan, snijden ze ook in hun eigen vel en zeker de persoon die boven mij staat.
Ik denk dat die wel zal mogen mee helpen dan.
Maar zou ook kunnen dat ik weer zo een verwarrend gesprek zal krijgen. De persoon die boven mij staat die is minder opgeleid dan ik en als ik wat woorden gebruik als fulmineren, getormenteerd,.... dan zie je aan haar blik al dat ze het gesprek niet kan volgen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”