Bedrijfswagen bij einde arbeidsovereenkomst

Peterpeumans
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen bij einde arbeidsovereenkomst

#1 , 28 jun 2023 20:09

Hallo
Een tijd geleden heb ik mijn arbeidsovereenkomst beeindigd volgens de geldende gang van zaken. Nu het einde van mijn opzegtermijn van 13 weken nadert heb ik mij geïnformeerd bij mijn werkgever over het hoe en wat m.b.t. het inleveren van mijn bedrijfswagen welke ik ook als privé mag gebruiken. Op 21 juli eindigt mijn wettelijke opzegtermijn maar vanaf 8 juli gaat het bedrijf in collectief verlof. Als antwoord op mijn vraag aan de werkgever vragen ze mij om de auto in te leveren voor aanvang van het collectieve verlof. Dus 2 weken voor einde van mijn opzegtermijn.
In mijn car policy staat er wel een regel opgenomen dat deelname aan de car policy kan beëindigd worden bij ontslag van de werknemer ondanks het uitdoen van de opzeg.
Daar mijn bedrijfswagen een onderdeel is van mijn loon vraag ik mij af als de werkgever dit zomaar kan doen daar hij dan een eenzijdige wijziging aanbrengt in mijn arbeidsovereenkomst?

Thomas_A
Berichten: 2437
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jul 2023 07:47

Hoe is dit afgelopen?

Ik snep ook wel dat als er gewoonweg niemand werkt, ook niemand de wagen in ontvangst kan nemen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”