Promotie

een kritisch iemand
Topic Starter
Berichten: 4

Promotie

#1 , 25 jun 2006 10:15

Tewerkgesteld in een openbare dienst ervaarde ik het volgende :

Ik slaagde voor een overgangsexamen.... ik werd nooit SCHRIFTELIJK op de hoogte gesteld van een vacante betrekking.
Het is zo dat na 2 jaar je dan recht hebt op een jaarlijks soort premie (wegens geen aanbod van een vacature).
Na aandringen om deze premie te verkrijgen meldt men mij dat ik tijdens het mondelinge gedeelte van mijn overgangsexamen ik zou geweigerd hebben ??. (Op dat moment wist ik nog niet dat ik geslaagd ging zijn, dacht ik zo). Mijn oordeel is dat de werkgever toch een ondubbelzinnig bewijs moet kunnen leveren van weigering van promotie?
Stel dat ik naar de rechtbank wil.... dewelke is dan bevoegd? (ambtenaar he)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 25 jun 2006 11:29

aangelegenheden over het werk vallen onder de arbeidsrechbank.

Maar of je daar kans op slagen hebt is even wel nog de vraag.
Een mondelige test houd meer in dan enkele vragen juist of goed beantwoorden.
Het is tegelijk een test of je wel voldoende gemotiveerd bent voor promotie. De weigering kan gezien worden als onvoldoende gemotiveerd en daardoor ben je dus niet geslaagd in het mondelinge gedeelte.

Het niet toekennen van de promotie zal ook wel ergens op papier verklaard zijn. Dus je kansen op de arbeidsrechtbank zijn heel klein.
Wat niet wil zeggen dat je het niet mag proberen.

Maar weer, ga hiervoor eens even langs een raadsnam/vrouw. Die kan je dossier opvragen bij de examendienst.

een kritisch iemand
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 25 jun 2006 11:35

Ik ben wel degelijk geslaagd voor het examen en dat ontving ik w?l per brief. Zit in een 'levenslange' wervingsreserve.

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 25 jun 2006 11:54

Dan zal je toch even je dossier moeten laten op vragen, door een advocate. Deze kan dan uitzoeken wat er in staat en wat er is gebeurd.

Zjef
Berichten: 156

#5 , 25 jun 2006 13:44

Niet arbeidsrechtbank is bevoegd, maar Raad van State. Betrokkene is immers ambtenaar.

sperwer
Berichten: 1155

#6 , 25 jun 2006 14:03

Juist Zjef,

Foutje van mij , staat is werkgever. Deze zijn de gewone rechters inderdaad niet bevoegd.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”