van contract bepaalde duur naar onbepaalde duur

Lolita
Topic Starter
Berichten: 1

van contract bepaalde duur naar onbepaalde duur

#1 , 12 jun 2009 14:39

Ik werk sinds mei 2007 halftijds als bediende met contract onbepaalde duur.
oktoker 2007 kreeg ik een apart bijkomend contract ook halftijds van bepaalde duur (18 maanden). Dit liep dus af eind maart 2009. Eind maart 2009 kreeg ik terug een halftijds contract van bepaalde duur (6 maanden). Dit loopt af eind september van dit jaar. Dan zou ik terugvallen op halftijds. Nu echter geloof ik er wel in dat ik dan eindelijk een voltijds contract van onbepaalde duur krijg maar wil daar nu al een garantie voor. Kan dit wettelijk? Kan de werkgever indien hij al weet dat mijn contract sowieso onbepaalde duur wordt in september 2009 nu al dat contract opmaken of een garantie op papier geven? Voor mij is dit belangrijk omdat ik nu te weten ben gekomen dat ik zwanger ben, ik zou niet willen dat dit een reden zou kunnen vormen voor geen verlenging. Werkgever is nog niet op de hoogte. Maar mijn buik zal dra beginnen groeien en dan ga ik het niet meer kunnen verbergen (ben nu drie maanden). Iemand advies?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding