Pesterij op werk door manager

Enise123
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Pesterij op werk door manager

#1 , 13 mei 2023 19:02

Dag iedereen, ik wil even advies van jullie. Alvast bedankt om mijn bericht te lezen, ik hoop dat ik alles zo duidelijk mogelijk kan vertellen, zo niet, vraag het zeker.
Ik wil ook niet alles er op zetten om te voorkomen dat iemand me zou herkennen.


Ik werk al 3 jaar voor een bedrijf. 2 jaar lang heel goed gehad met een top manager.
1 jaar geleden nieuwe manager gekregen en toen is het begonnen.
Het waren kleine dingen waarmee ik eigenlijk nog mee kon leven, genegeer, geen luisterend oor, je doet niets goed in zijn ogen.
Natuurlijk enkel ik doe het niet goed (zelf ben ik van Marokkaanse afkomst)

Met zijn vervelend gedrag heeft hij me niet buiten kunnen pesten waardoor hij me wou ontslaan wegens dwingende reden (diefstal), politie is er bij gehaald enzovoort.
Gelukkig heb ik alles kunnen bewijzen.
(ik wil openbaar geen details geven excuses daarvoor)

Toen ik thuis wachtte op mijn aangetekende brief om deze aan te kunnen vechten kreeg ik telefoon van HR met de excuses en dat ik toch niet ontslagen zou worden.

Hierdoor heb ik 4 maanden thuis gezeten door depressie.

Sindskort ben ik terug gaan werken en het gepest door de manager gaat nog verder. Ik kan het niet meer aan, word er ziek van, ben nog eens opgenomen geweest in het ziekenhuis (door stress, heel mijn lichaam deed pijn)

De vakbond doet wat hij kan doen (heel dankbaar) maar ik denk ook dat niet meer kunnen doen dat.

Ik wil zelf geen ontslag nemen. Gezondheid gaat uiteraard voor, maar als alleenstaande mama moet ik ook aan mijn kind denken, moet ik mijn huur nog kunnen betalen etc..

Kan ik hiermee naar de rechtbank gaan? Dit is eigenlijk de vraag.

Heel erg bedankt om dit te lezen.

LYNX XX
Berichten: 2520
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2023 09:19

Pijjnlijke situatie.

Hoeveel werknemers omvat het bedrijf ?
Is er een vakbondsafvaardiging in het bedrijf ?