loon meermaals te laat, opzeg?

Timt89
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

loon meermaals te laat, opzeg?

#1 , 30 mar 2023 13:27

Ik en mijn colega werken momenteel sinds 2009 bij hetzelfde bedrijf. In 2019/2020 werd het bedrijf overgenomen door onze huidige baas. In 2021 werd het bedrijf failliet verklaard en werd het overgenomen en doorgestart door diezelfde baas, ik en mijn collega zijn toen mee overgenomen met behoud van ancieniteit etc. Na de overname is veranderd van PC, van de metal sector naar de bouw. Sinds de doorstart word ons loon meer te laat betaalt dan op tijd, meermaals maanden later. Momenteel is er ook weinig werk en is er tijdelijke werkloosheid door economische reden. Onze dop word ook steeds te laat of verkeerd doorgegeven waardoor we daar ook steeds op kunnen wachten.

Als wij onstlag zouden nemen, hoe zit dat met onze opzeg. Deze zou een 8 maand ofzo zijn maar zijn dit allemaal geen redenen om zonder opzeg op te stappen?

Thomas_A
Berichten: 2320
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2023 15:31

Tijdens een periode van economische werkloosheid kan je ontslag nemen zonder opzegtermijn.

Big-J
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mar 2023 17:04

Tijdens een periode van economische werkloosheid kan je ontslag nemen zonder opzegtermijn.
Kan dat ook als er maar enkele dagen EW zijn in de maand, of moet men de hele maand op EW staan?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2320
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mar 2023 18:35

Tijdens de schorsing van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst omwille van een gebrek aan werk wegens economische oorzaken heeft de werknemer het recht om de arbeidsovereenkomst te beëindigen zonder opzegging noch vergoeding.

Hij kan dit recht laten gelden, zowel tijdens de volledige schorsing van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst, als tijdens een regeling van gedeeltelijke arbeid, en dit vanaf het moment dat deze regeling effectief ten aanzien van hem is ingevoerd.

Tijdens de schorsing van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst omwille van slecht weer die één maand overschrijdt, heeft de werkman hetzelfde recht.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 apr 2023 09:11

Dus zoek je eerst werk, en vanaf je moet stempelen kan je u opzeg doen zonder vooropzeg .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

banaunnuh
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 apr 2023 12:16

Hij kan dit recht laten gelden, zowel tijdens de volledige schorsing van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst, als tijdens een regeling van gedeeltelijke arbeid, en dit vanaf het moment dat deze regeling effectief ten aanzien van hem is ingevoerd.

banaunnuh
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 apr 2023 14:05

Tijdens de schorsing van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst omwille van een gebrek aan werk wegens economische oorzaken heeft de werknemer het recht om de arbeidsovereenkomst te beëindigen zonder opzegging noch vergoeding.
pikashow

tplink login

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”