Opzeg / Tegenopzeg

Big-J
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Opzeg / Tegenopzeg

#1 , 27 mar 2023 09:13

Het loopt al enkele maanden slecht op mijn huidig werk en hierdoor heb ik mijn ontslag aangeboden, omdat ik op een andere job kan beginnen.

Mijn opzeg zou wettelijk 6 weken zijn, maar heb een "tegenopzeg" aangeboden, dus of het mogelijk was om mijn opzeg niet te moeten doen of op zen minst een verkorte opzeg te doen van 2 a 3 weken max.
Natuurlijk wil mijn werkgever hier niet van weten (koppigheid) en moet ik de volle 6 weken uitvoeren, terwijl mijn functie niet essentieel is en ze perfect zonder mij verder kunnen werken.

Kan ik hier nog tegenin gaan, heb ik hier nog een oplossing of heb ik hier geen keuze? Mijn motivatie om er nog 6 weken te moeten presteren is er absoluut niet...

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2023 09:40

Een tegenopzeg is iets dat je geeft als je werkgever je ontslaat. Als je zelf wil vertrekken is het geen tegenopzeg.

Wettelijk gezien heeft je werkgever gelijk. Of het ideaal is iemand in dienst te houden (en dus te betalen) terwijl hij niet meer gemotiveerd is, is een afweging die hij moet maken.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 27 mar 2023 18:26

U kan uw periode verkorten mits het betalen van een verbrekingsvergoeding die gelijk is aan de bruto loonkoste voor het niet gepresteerde deel van de opzegperiode....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”