Na ontslag beschuldigd van verwijderen documenten

Thelaulor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Na ontslag beschuldigd van verwijderen documenten

#1 , 23 mar 2023 18:48

Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik m'n ontslag ingediend, dit om te veranderen van job.
Dit ontslag is gebeurt met onderling akkoord zodanig ik makkelijk kon overgaan naar m'n andere werkgever.
Nu na 3 maanden, heb ik nog steeds geen vakantie geld ontvangen. Hierbij heb ik dit eens gevraagd of ze dit snel in orde konden brengen.
Daarop kreeg ik het antwoord, dat ze deze niet willen uitbetalen. Dit omdat ik zogezegd bestanden zou verwijderd hebben.
De bestanden in kwestie heb ik niet gewist, maar volgens de werkgever zijn die bestanden verwijderd op een dag dat ik daar was.
Dit met nog een andere werknemer en de werkgever zelf, dit zou volgens een "professioneel" computerbedrijf ontdekt zijn.
Weliswaar logt iedereen met hetzelfde account op de computer en heeft iedereen toegang tot de gemeenschappelijke mail.

Wat mij vooral stoort is het feit dat m'n naam door het slijk getrokken wordt. Maar de vraag is, wat als dit via de rechtbank zal komen?
Zal mij dit niet meer geld gaan kosten dan het vakantiegeld dat ik moet hebben?

Alvast bedankt!

Thelauros

eylis
Berichten: 8842

#2 , 23 mar 2023 19:02

De uitbetaling van het vakantiegeld is één ding en staat los van een mogelijke verdwijning van bestanden. De werkgever mag op die manier niet zomaar rechter spelen, dat zou al te makkelijk zijn. Als de werkgever zijn gelijk wil halen zal hij aangifte moeten doen bij de politie en de rechtszaak aanvatten. Dat vakantiegeld moet dus betaald worden. Neem dit op met uw vakbond.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 23 mar 2023 19:09

ex-werkgever zal zijn beweringen moeten staven met bewijzen.

"artikel 870 Gerechtelijk Wetboek: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert."

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”