Vals beschuldigd door werkgever

sperwer
Berichten: 1155

#31 , 26 jun 2006 22:03

Bedank Fresh,


Ik was inderdaad vergeten te schrijven dat Bediende zeker niets mag tekenen bij haar baas.
Het aangetekend schrijven via de post mag wel getekend worden hoor Bediende, daar het toch niets uitmaakt of je op de post tekend voor ontvangst of niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bediende
Topic Starter
Berichten: 14

#32 , 02 jul 2006 10:03

Hey,

Hier het vervolg.
Ik ben langs de juridische dienst van de vakbond geweest en blijkbaar kan er uitgerekend in deze sector wel de opzeg van 3 dagen (kennis tot ontslag) omzeild worden. Het ontslag op zich en de redener van worden natuurlijk aangevochten. Nu moet mijn werkgever normaal gezien 3 maanden opzeg en bijhorigheden betalen en ik ontving vrijdag een loonstaat waarin ik tot mijn laatste werkdag word betaald, verder komt het vakantiegeld bij en er gaat van alles terug af, tot slot is er een inhouding van 750 EURO, waarvoor dit is weet ik niet. Kan de werkgever zomaar gelden inhouden omdat ze me van deze walgelijke feiten verdenken.

bediende
Topic Starter
Berichten: 14

#33 , 02 jul 2006 10:04

Hey,

Hier het vervolg.
Ik ben langs de juridische dienst van de vakbond geweest en blijkbaar kan er uitgerekend in deze sector wel de opzeg van 3 dagen (kennis tot ontslag) omzeild worden. Het ontslag op zich en de redener van worden natuurlijk aangevochten. Nu moet mijn werkgever normaal gezien 3 maanden opzeg en bijhorigheden betalen en ik ontving vrijdag een loonstaat waarin ik tot mijn laatste werkdag word betaald, verder komt het vakantiegeld bij en er gaat van alles terug af, tot slot is er een inhouding van 750 EURO, waarvoor dit is weet ik niet. Kan de werkgever zomaar gelden inhouden omdat ze me van deze walgelijke feiten verdenken.

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#34 , 02 jul 2006 11:13

Nee, je werkgever mag niet naar eigen mening geld achterhouden.
Dit is niet wettelijk en zelfs strafbaar. En elke cent die word ingehouden van je loon, moet duidelijk verklaard zijn.

bediende
Topic Starter
Berichten: 14

#35 , 11 jul 2006 11:28

Ik ben gisteren naar de politie moeten komen omdat mijn werkgever klacht heeft ingedient tegenover mij. Nu heb ik jullie toch al verteld dat die ?ne klant na het telefoontje van de hoofdzetel zich plots alle details herrinderd en er 200 percent zeker van is dat hij dat geld aan mij heeft gegeven. Dat klopt dus langs geen kanten en bovendien, ik laat altijd de klant het factuur aftekenen, zowel voor geld teruggave als voor geld te betalen en tevens schrijf ik er dan bij "voldaan" of "betaald" of ontvangen de som van ". en op die factuur staat niets van deze en ook geen handtekening. Het is enkel een berekening en onderaan staat "te betalen " en het bedrag.
Nu gisteren zei die agent dat er nog een klant zou zijn die ook een paar honderd euro betaald zou hebben aan mij, het juiste bedrag wist die klant niet meer, maar deze klant heeft totaal geen factuur of dergelijke ontvangen, dus die vorige klant vond ik al straf, nu deze slaat toch alles vind ik. Er zouden nog een paar kleindere bedragen van andere klanten zo zijn en volgens de agent wijzen ze mij aan. Ik snap niet dat dit zomaar kan, ik bedoel, die klanten beweren plots geld aan mij gegeven te hebben maar blijkbaar staat er nergens een handtekening ofzo. En nu maar dreigen en noem maar op.
Nu mijn ontslag zelf zou ook niet juist gebeurd zjn van drie dagen blijkt in deze sector niet echt van toepassing. En dan die 750 euro die ze inhouden waar niemand weet waarom. geef toe, heel deze zaak krijg ik kop nog staart maar feit is dat er een rechtzaak boven mijn hoofd hangt en plezant is anders.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”