Ziekteverlof.

Dancelover2023
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ziekteverlof.

#1 , 19 feb 2023 21:55

Ik ben een gepensioneerd leraar (26 dienstjaren) en werkzaam in het onderwijs. Het tijdelijk onderwijscontract loopt van 23 januari 2023 tot 30 juni 2023.Na drie weken heb ik mijn ziek gemeld( de eerste keer in 26 jaar), omdat de technische directeur elke keer dwarsligt en zich bemoeit met mijn lesinhoud. Het betreft het vak elektrotechniek 3e graad TSO. Ook daardoor is mij eerste evaluatie (lesbezoek) niet goed verlopen. Door mijn oogoperatie is mijn ziekteverlof tot 31 maart 2023. Kan en/of mag deze werkgever(school) mij ontslaan per 1 april 2023? Wat zijn de mogelijkheden om toch het arbeidscontract te behouden tot 30 juni 2023?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 20 feb 2023 10:30

Heeft u van dit evaluatiebezoek reeds een evaluatieverslag ontvangen? eindconclusie: onvoldoende? In dat geval kan een TABB (tijdelijke aanstelling beperkte duur) meteen ontslagen worden zonder opzegtermijn. Maar gezien (waarschijnlijk) u in het kader van een lerarentekort een tijdelijke aanstelling lesgeeft, zal men u uw contract laten verderzetten tot einde schooljaar.

U zal wel aan de aandachtspunten punten (in het evaluatieverslag) moeten werken, vermoedelijk wordt u daar dan ook in opgevolgd door een collega of een coach, aangesteld door de directie.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2023 23:02

Primo, u moet erop toezien dat uw activiteit wordt beperkt tot de toegelaten grenzen, tenzij u ouder bent dan 65 jaar. Tenslotte wens ik er ut toch wel op te wijzen dat uw rustpensioen niet cumuleerbaar is met een ziekteuitkering. Gewaarborgd loon vorm geen probleem gezien beschouwd als een beroepsinkomen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”