uitkeringS Bedrag

Peter72
Topic Starter
Berichten: 31

uitkeringS Bedrag

#1 , 19 mei 2009 14:40

Hallo ik ben alleenstaande werkloze vanaf februari,onlangs heb ik een brief van de rva gekregen daar staan drie periodes op,de twee eerste periodes onvang ik hetzelfde stempelgeld de 3é periode zakt het.als je nu 4 weken ononderbroken gewerkt hebt BV van mei tot juni en ik vraag in augustus stempelgeld aan begint dan dat weer van voor af aan voor 1 jaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 21 mei 2009 10:52

“Art.114.§ 2. Het basisdagbedrag van de werkloosheidsuitkering wordt tijdens de eerste twaalf maanden van werkloosheid verhoogd met een aanpassingstoeslag, vastgesteld op : - 15 pct. van het gemiddeld dagloon voor de werknemer met gezinslast en voor de alleenwonende werknemer...”(Werkloosheidsbesluit 25 november 1991).

Na 12 maanden valt voor u dus die 15 pct weg.

“Art.116.§ 1. Een nieuwe werkloosheidsperiode in de zin van artikel 114, § 2, vangt aan na een werkhervatting als voltijdse werknemer gedurende een ononderbroken periode van ten minste 12 maanden...”(Werkloosheidsbesluit 25 november 1991).

Een werkhervatting van 4 weken doet dus geen nieuwe werkloosheidsperiode aanvangen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”