Vooropzeg wordt niet gerespecteerd

Hans
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: Dendermonde

Vooropzeg wordt niet gerespecteerd

#1 , 19 jun 2006 00:21

Hallo,

Als jonge zelfstandige als IT consultant heb ik een contract aangegaan met firma A die mij uitbesteed aan firma B.

Mijn contract loopt tot eind deze maand (30 juni). Nu is het zo dat firma B van de ene dag op de andere alle samenwerking heeft verbroken met firma A en ik dus eigenlijk geen prestaties meer kan doen :shock:

Ik heb dan maar direct mijn contract genomen en daar staat letterlijk (ik vertaal uit het Frans): "Gedurende deze periode kan er op ieder moment een einde aan gemaakt worden door een van beide partijen door middel van een vooropzeg van 1 maand zonder dat enige vergoeding moet betaald worden".

Nu is het zo dat door dit plotse gebeuren helemaal geen vooropzeg mogelijk was en zeker niet van ??n maand aangezien mijn contract binnen 2 weken ten einde loopt...

Uiteraard staat er niets in ivm enige schadevergoeding indien de opzegtermijn niet wordt gerespecteerd ; wat dus mijn vraag is: Kan en mag ik zomaar factureren tot het einde van de maand voor het niet naleven van de opzegtermijn ? En mag ik dan ??n volledige dag van acht uur aanrekenen ? Ik wil wel aanmerken dat een andere clausule beschrijft dat ik enkel mag factureren relatief aan de gepresteerde diensten.

Wie weet raad ?

Alvast bedankt !!

Hans

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 19 jun 2006 08:43

Een vooropzeg is GEEN vereiste, gezien uw contract 'automatisch' een einde neemt op 30 juni!

Firma B moet VERMOEDELIJK tov. firma A,eveneens een opzeg respecteren.
Mijns inziens kan U gewoon verder werken tot 'einde contract'.

Hans
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: Dendermonde

#3 , 19 jun 2006 17:42

Lex,

Aangezien ik de werken enkel ter plaatse van firma B kan uitvoeren en ik daar dus niet meer binnen mag/kan is mijn contract dus eingelijk onmiddellijk beeindigd. Ik voel me een beetje benadeeld omdat ik niet te tijd gehad heb om iets anders te zoeken. Ik vermoed dat enige vorm van schadevergoeding hier niet mogelijk is...

Bedankt,

Hans

Reclame

seppe
Berichten: 35

#4 , 19 jun 2006 21:20

Hans,

Jouw contract met firma A is juridisch vreemd aan het contract tussen firma A en firma B.

Als je bij firma B geen prestaties meer moet c.q. kunt leveren in opdracht van firma A, bied je dan elke ochtend aan bij firma A, en stel je diensten elke werkdag ter beschikking tot 30 juni.

Zeggen ze dat je met de kaarten mag spelen of in het park gaan wandelen, het zij zo, maar jij hebt je diensten ter beschikking gesteld zoals overeengekomen, dus heb jij recht op het factureren van je uren zoals overeengekomen (standbye prestaties).

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”