Hallo,
Als jonge zelfstandige als IT consultant heb ik een contract aangegaan met firma A die mij uitbesteed aan firma B.
Mijn contract loopt tot eind deze maand (30 juni). Nu is het zo dat firma B van de ene dag op de andere alle samenwerking heeft verbroken met firma A en ik dus eigenlijk geen prestaties meer kan doen
Ik heb dan maar direct mijn contract genomen en daar staat letterlijk (ik vertaal uit het Frans): "Gedurende deze periode kan er op ieder moment een einde aan gemaakt worden door een van beide partijen door middel van een vooropzeg van 1 maand zonder dat enige vergoeding moet betaald worden".
Nu is het zo dat door dit plotse gebeuren helemaal geen vooropzeg mogelijk was en zeker niet van ??n maand aangezien mijn contract binnen 2 weken ten einde loopt...
Uiteraard staat er niets in ivm enige schadevergoeding indien de opzegtermijn niet wordt gerespecteerd ; wat dus mijn vraag is: Kan en mag ik zomaar factureren tot het einde van de maand voor het niet naleven van de opzegtermijn ? En mag ik dan ??n volledige dag van acht uur aanrekenen ? Ik wil wel aanmerken dat een andere clausule beschrijft dat ik enkel mag factureren relatief aan de gepresteerde diensten.
Wie weet raad ?
Alvast bedankt !!
Hans