Ontslag intrekken mogelijk ?

farao
Topic Starter
Berichten: 6

Ontslag intrekken mogelijk ?

#1 , 17 mei 2009 17:43

Hallo iedereen,

Enkele maanden geleden is mijn partner overleden aan kanker waardoor ik de zorg van de twee kinderen alleen moest dragen. Ik ben een week n a het overlijden terug gaan werken ... en na enkele maanden ben ik ingestort en heb ik tegen mijn werkgever gezegd dat ik de combinatie werk-gezin even niet wist te combineren aangezien ik er plots alleen voor stond.

Ik heb een maand thuisgezeten en wilde terug gaan werken. Mijn werkgever heeft me echter verplicht om nog thuis te blijven in de ziektewet - dan kostte ik hen geen geld zeker ? Het was namelijk rustig op kantoor en ik werd niet gemist ...

Na twee maanden thuis vond ik het welletje. Ik had alles terug op een rijtje en zaken geregeld voor opvang van de kinderen. Mijn werkgever wilde eerst een gesprek met me. In dat gesprek werd duidelijk dat een andere collega mijn functie had gekregen en ik deze niet meer terug zou krijgen. Ik mocht nog terugkomen, maar dan als ondergeschikte (ik had leidinggevende functie) en ik moest mijn voordelen inleveren (wagen en tankkaart). Onze Hr manager zei me tussen de lijntjes door dat ik nog blij mocht zijn dat ze niet aan mijn bruto loon zaten aangezien ik nu als 'ondergeschikte' te veel verdien ...

Mag bovenstaande zomaar ?? Iemand zijn functie en legale voordelen afnemen terwijl die persoon in de ziektewet zit ? Mag de werkgever de werknemer verplichten om in de ziektewet te gaan terwijl de huisarts en de werknemer beiden van mening waren dat het werk probleemloos terug hervat kon worden.

Ik ben nu twee weken terug aan het werk en heb uit pure frustratie vorige week mijn ontslag ingediend ... domme zet want ik heb nog geen andere baan ... misschien heb ik net gedaan wat ze wilden dat ik deed ...

Mijn bijkomende vraag : kan ik stappen ondernemen tegen mijn werkgever en kan ik mijn ontslag ongedaan maken aangezien ik er nu best wel spijt van heb van die domme zet ...

Alvast bedankt voor jullie advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
J.P
Berichten: 52

#2 , 18 mei 2009 00:22

Sorry voor je maar ik denk dat je inderdaad in hun plan bent meegestapt ,zij hebben misbruik gemaakt van je zwakte op dit moment maar ofdat dit kan aangevochten worden daar ben ik niet zeker van .Als je bij een vakbond was dan kon je hun juridische dienst raadplegen ,nu hoop ik dat hier iemand je kan helpen.

Heb toen ik jong was iets soortgelijks meegemaakt maar mijn ontlsag werd niet terug gedraaid ook al zat er een familie lid van mij in de raad van bestuur !

Vriendelijke groeten
J.P

paling
Berichten: 280

#3 , 18 mei 2009 02:29

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

dieke
Berichten: 1299

#4 , 18 mei 2009 11:31

Niet dat mijn mening hier iets aan kan veranderen, maar ik vind het alvast een rotstreek van je werkgever hoor! Zelf heb ik gelukkig toch mogen rekenen op wat meer begrip van mijn werkgever. Onze zoon is nu bijna een jaar geleden overleden en op mijn werk heeft men niets dan begrip. Heel erg spijtig te moeten lezen dat dit niet overal is. Echt schandalig vind ik het.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”