Verplichtingen t.o.v. vdab tijdens ocv-periode

Patrick60
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Verplichtingen t.o.v. vdab tijdens ocv-periode

#1 , 21 jan 2023 20:21

Betreft SWT;

Moet men tijdens de ocv-periode ( ocv= ontslag compensatie vergoeding) ingaan op werk die aangeboden wordt door de vdab?
Het is zo dat men ten laatste 2 maanden na het begin van die ocv-periode zich verplicht moet inschrijven bij de vdab.
Ik heb geïnformeerd bij twee vakbonden en de één zegt dat je wel verplicht bent en de andere zegt dat je tijdens die periode geen verplichtingen hebt t.o.v. de vdab.( dat men zich wel dient in te schrijven bij vdab binnen de twee maanden maar ze niks kunnen opdringen m.a.w.) Dan stelt zich nog de vraag als vdab je geen verplichtingen kan opleggen waarom moet men zich dan 2 maanden na start ocv inschrijven?
Sowieso ben ik van plan om na die ocv-periode op vervroegd pensioen te gaan aangezien ik niet in aanmerking zou komen om vrijgesteld te worden van de arbeidsmarkt. ( De regeling wat dit betreft dat voor mij van toepassing is is slechts geldig t.e.m. ontslag voor 30/6/2023 en ik stop met werken (ontslag)bij mijn huidige werkgever op 31/7/2023.)
Alvast bedankt,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding