Ik wil tijdens mijn opzegtermijn reeds aan de slag gaan bij mijn nieuwe werkgever.

Peter C
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ik wil tijdens mijn opzegtermijn reeds aan de slag gaan bij mijn nieuwe werkgever.

#1 , 05 jan 2023 09:33

Ik heb zonet mijn ontslag gegeven, en volgens mijn ancieniteit moet ik nog 35werkdagen presteren. Nu heb ik nog 20dagen overuren en 12vakantiedagen staan van vorig. Zo zou ik nog in principe 1 week werken en dan ben ik met vakantie of mijn overuren recuperen. Nu is mijn vraag kan ik tijdens deze periode reeds beginnen te werken bij mijn nieuwe werkgever. Wat ook met de belastingen, tijdens deze zogezegde dubbel loon.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 05 jan 2023 13:00

Als uw vorige werkgever het opnemen van recup en vakantie toestaat, kan u reeds bij uw nieuwe werkger verstarten. Geen enkele wet verbiedt dat u 2 jobs heeft. Enkele weken dubbel inkomen zal voor de belastingen niet zoveel verschil uitmaken, tenzij u hierdoor net in een hogere inkomensschijf beland. Kijk dat best even na.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”