Arbeidscontract stopzetten voor opstart

Dory
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Arbeidscontract stopzetten voor opstart

#1 , 23 nov 2022 18:53

Ik heb een arbeidsovereenkomst getekend waarin geen specifieke vermelding is van een verbrekingsvergoeding/betaling fee bij opzeg.
Na een herorganisatie in mijn huidige job, heb ik besloten toch te blijven waar ik ben.
Het bedrijf waar ik reeds een nieuwe overeenkomst had getekend, geeft nu aan dat ze de kosten van het recruitment agency van mij willen ontvangen.
Ik ben nog niet opgestart (was begin volgend jaar voorzien), en mijn opzeg zou dan zogezegd een week bedragen.
Gezien dit over aanzienlijke bedragen gaat, ben ik hier uiteraard niet mee akkoord.
Kunnen zij hier aanspraak op maken?
Bedankt alvast voor enig advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 nov 2022 20:37

Nee, inderdaad opzeg van 1 week die nu al kan ingaan en je dus niet moet presteren.

Recruiting agencies zijn duur (1 à 2 bruto maandlonen) en moeten betaald worden wanneer iemand tekent, niet als deze start of x tijd in dienst blijft. Pech en duur voor het bedrijf, maar strikt gezien niet jouw probleem.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”