ontslag in onderwijs

kelly001
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag in onderwijs

#1 , 19 apr 2009 12:36

Hoi mijn vriendin staat in het onderwijs. 2 weken terug heeft zij een negatief verslag gekregen helemaal onterecht. Nu vrijdag avond heeft ze telefoon gekregen dat ze werd ontslagen maar de reden stond er niet bij. Toen ze belde bleek het te gaan omdat er pesterijen waren in haar klas. Ze wist hier niets vanaf. Sommige ouders blijken te beweren dat ze mijn vriendin hierover hebben aangesproken maar dat is niet waar. De directrice moet mijn vriendin gewoon niet. Ze hebben haar nu verteld dat ze haar ontslag intrekken en dat ze als gok leerkracht daar aan de slag mag maar niet meer in haar eigen klasje. Dit doet de directrice zodat mijn vriendin zelf ontslag zou nemen en ze niet kan gaan doppen. dit is voor mijn vriendin geen optie want deze is aan het bouwen en heeft het geld nodig. Toch als gok leerkracht verder gaan is een risico want als de directrice haar een 2de negatief verslag zou geven dan kan ze niet meer vast benoemd geraken. Hebben jullie misschien wat goede raad?
Ze moet het morgenvroeg om 7 uur 30 laten weten. Ook een listige truk van de school vind ik want zo kan ze niet naar de vakbond. ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding