ouderschapsverlof tijdens ontslagperiode

Liezeke
Topic Starter
Berichten: 1

ouderschapsverlof tijdens ontslagperiode

#1 , 08 apr 2009 16:03

Hallo,

binnenkort neem ik ontslag uit de privésector en wordt ik leerkracht. Maar ik heb nog enkele vraagjes:
* Momenteel neem ik ouderschapsverlof (werkvermindering met 1/5e). Kan/Mag dit ouderschapsverlof doorlopen tijdens mijn opzegperiode? Wordt mijn opzegperiode hierdoor verlengd?
* Mag ik verlof nemen tijdens mijn opzegperiode?
* Ik heb voor dit jaar nog 20 dagen verlof staan, vanaf 1 september wordt ik leerkracht. Hoeveel dagen verlof moet ik nog overhouden om geen onbetaald verlof te moeten nemen?
* Ik werk momenteel voltijds, kan ik tijdens mijn opzegperiode half tijds werken (waardoor mijn opzegtermijn wss langer loopt)?

MVG Liezeke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 09 apr 2009 00:50

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Apeke
Berichten: 11

#3 , 09 apr 2009 12:32

om op de eerste vraag te antwoorden, zoals bij gewoon verlof, je opzegperiode wordt hierdoor niet verlengd...

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 09 apr 2009 22:03

@ Liezeke

Ik stel me de vraag: hoe kom je nu in april aan een opdracht in het onderwijs voor het volgend schooljaar? Het lesurenpakket is niet verdeeld, het aantal leerlingen zijn nog niet gekend én bovendien mocht je de job krijgen, dan kan er nog iemand van de reaffectatie komen opdagen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”