Zelf ontslag geven tijdens ziekteverlof

tg007
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zelf ontslag geven tijdens ziekteverlof

#1 , 18 okt 2022 15:40

Dag iedereen,

Ik zit met een vrij dringende vraag omtrent mijn ontslag.

Ik zit op dit moment al 2 weken thuis met een burnout door mijn werkgever.
Op aanraden van mijn dokter ben ik dus opzoek naar een nieuwe job omdat ik er volledig doorzit.

Nu kijk ik al een tijdje naar jobs op vacature-websites, en ik zag zojuist mijn job tussen de vacatures staan. Ik heb nog geen ontslagbrief gekregen, ook geen melding dat mijn ontslag er aankomt en ik heb die van mij nog niet ingediend.

Nu vroeg ik mij af of ik zelf mijn ontslag kan indienen tijdens mijn ziekteverlof, en vanaf wanneer de opzegtermijn start? Is dit vanaf de maandag de week erop? En klopt het, zoals ik online lees, dat mijn opzegtermijn ook gewoon doorloopt wanneer ik al in ziekteverlof ben en het dus kan dat ik niet moet terugkeren? Dat zou eerlijk gezegd wel heel fijn zijn..


Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Mvg,

T.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 18 okt 2022 19:30

Je kan ten alle tijde je ontslag geven, net zoals de werkgever dit ook kan.
In geval van de werknemer uit: de maandag volgend op de derde werkdag na het versturen van de aangetekende zending (tenzij je via een deurwaarder of via afgifte tegen ontvangstbevestiging werkt).
In geval van de werkgever: de maandag volgend op je eerste dag terug uit ziekte.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”