Ontslag voor ontvangst contract

nirvana01
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Ontslag voor ontvangst contract

#1 , 10 okt 2022 07:56

Ik ging een job beginnen met veel nachtwerk echter was ik niet op de hoogte dat het merendeel van mijn uren tijdens de weekends zouden moeten gepresteerd worden.

Ik had een contract van bepaalde duur gekregen zonder handtekeningen op. Dit diende ik te onderteken en terug te sturen waarna de werkgever het ondertekend document terug zou sturen. Nadat ik erachter kwam van de weekends liet ik per mail weten dat dit mij niet zou lukken. Dit was zondag om 17u.

Die avond zelf kreeg ik dan om 21u pas mijn ondertekend contract van de werkgever terug die mij nu verplicht een opzegtermijn uit te lopen? Ben ik daar wel echt aan gebonden gezien ik dit wel liet weten voor ik een volledig ondertekend contract terugreeg?

De werkgever heeft nu wel een blad met beide handtekeningen op en ik heb er een met enkel mijn handtekening...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 okt 2022 11:30

Wat staat als startdatum in het contract? U kan een opzeg doen (1week) voor de effectieve startdatum. Dit in het geval van een contract van onbepaalde duur.

Wel raar dat weekendwerk niet besproken is tijdens de sollicitatieprocedure. Dit is toch essentieel. Wat staat over het uurrooster in het contract?

Werknemer1
Berichten: 63
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2022 00:07

Dat klopt inderdaad, als je je contract reeds ondertekend hebt moet je je opzeg geven. Bij een contract van bepaalde duur is de duurtijd van het contract echter ook belangrijk. Hoe lang zou dit contract duren?

Voorbeeld: als je contract van bepaalde duur bijvoorbeeld 3 maanden duurt, kan je opzeggen als je nog niet meer dan anderhalve maand hebt gewerkt. Er zijn bijkomende regels, dus informeer je zeker als je dit van plan zou zijn.

Reclame

Werknemer1
Berichten: 63
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 okt 2022 00:07

Dat klopt inderdaad, als je je contract reeds ondertekend hebt moet je je opzeg geven. Bij een contract van bepaalde duur is de duurtijd van het contract echter ook belangrijk. Hoe lang zou dit contract duren?

Voorbeeld: als je contract van bepaalde duur bijvoorbeeld 3 maanden duurt, kan je opzeggen als je nog niet meer dan anderhalve maand hebt gewerkt. Er zijn bijkomende regels, dus informeer je zeker als je dit van plan zou zijn.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”