Ontslag nemen van een progressieve tewerkstelling

Florenstien
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen van een progressieve tewerkstelling

#1 , 29 sep 2022 15:23

Ik werk sinds 2020 progressief (70%, maar onder een voltijds arbeidscontract) bij een lokaal bestuur (stad), na een periode burn-out in 2019.
Tijdens deze progressieve tewerkstelling kreeg ik onverwacht in 2021 een nieuwe diagnose, nl MS.
Bij de stad stellen ze max 2 jaar progressief tewerk. Daarna dient er ‘afgetekend’ te worden en is progressieve niet meer mogelijk.
Ik heb nog een derde jaar extra erbij kunnen onderhandelen, gezien de extra diagnose. In februari 2023 loopt mijn progressieve dus teneinde.
Ik heb hierover verschillende vragen:
- volgens mijn ziekenfonds blijf ik met deze aandoening levenslang op de mutualiteit. Van hen mag ik absoluut niet aftekenen. Klopt dit?
- mijn huidige werk bevalt mij niet meer: als ik zelf volledig ontslag neem, krijg ik dan automatisch mijn volledige ziekte-uitkering? Of laat ik mij beter voltijds ziek zetten totdat ik een andere job heb gevonden? Ik vrees dat bij het zelf ontslag nemen voor inkomensverlies zal zorgen.
- heb ik in dit statuut en in de toekomst nog iets te maken met de RVA? Als ik met dergelijke vraag naar de vakbond ga, kan niemand mij daar helpen. Ze verwijzen mij direct naar het ziekenfonds.
Alvast bedankt voor uw info.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding