Ontslag interim, blijven bedrijf

Jokkedoes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag interim, blijven bedrijf

#1 , 01 sep 2022 07:46

Ik ben volledig niet akkoord met de werkwijze van het interimkantoor waarbij ik aan de slag ben (dag/2-dag contracten ipv weekcontracten, slechte communicatie ivm werkuren, fouten in de contracten qua werkuren, lonen die /week tot 30€ schommelen,...).

Mijn werkgever (van het bedrijf waar ik fysiek werk) heeft al een aantal x aangegeven dat hij mij graag vast in dienst zou nemen maar voorlopig vast zit met dat interimkantoor.

Is er een manier waarop ik zelf ontslag kan nemen bij het interimkantoor om vast in dienst te kunnen gaan bij het bedrijf zonder dat hierop boetes moeten betaald worden ed?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 sep 2022 07:50

Dat hangt van het contract van dat bedrijf met het interimkantoor af, dus daar hebt u geen zicht op.

Meestal is er inderdaad een bepaalde tijd contracten via het interimkantoor alvorens men je vast in dienst kan nemen. Of moet er een bepaalde tijd tussen zitten, ongeacht wie het contract beëindigd geeft. Bij dag/weekcontracten zou dit anders te makkelijk te omzeilen zijn.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 01 sep 2022 18:33

U hoeft bij het interimkantoor geen ontslag te nemen, want u bent daar niet onder contract..; U heeft daar enkele kortlopende contractern, dus het ogenblik dat u een langlopend contract kan krijgen (bij gelijk wie) dan neemt u gewoon geen nieuw contract meer aan bij het interimbureau. Het bedrijf darentegen zal wel een contract hebben met het interimkantoor, maar dfat is niet uw probleem. Dat moet het bedsrijf zelf oplossen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”