recht op uitkering?

katleend
Topic Starter
Berichten: 1

recht op uitkering?

#1 , 24 mar 2009 14:40

Mijn man had zijn ontslag gekregen met als laatste werkdag 27 februari.

Hij had heel snel terug werk gevonden en is begonnen bij zijn nieuwe werkgever 10 dagen later nl op 10 maart. Nu blijkt dat de job enorm tegenvalt en wilt hij het contract beeïndigen.

Heeft mijn man nog steeds recht op een uitkering indien hij zijn ontslag geeft?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 25 mar 2009 21:32

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#3 , 25 mar 2009 22:56

Mijn man had zijn ontslag gekregen met als laatste werkdag 27 februari.

Hij had heel snel terug werk gevonden en is begonnen bij zijn nieuwe werkgever 10 dagen later nl op 10 maart. Nu blijkt dat de job enorm tegenvalt en wilt hij het contract beeïndigen.

Heeft mijn man nog steeds recht op een uitkering indien hij zijn ontslag geeft?
Is er geen proefperiode bij zijn nieuwe werkgever?
Tijdens deze proefperiode kunnen beide partijen een einde stellen aan de arbeidsovereenkomst mits inachtname van de geldende regels.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 26 mar 2009 10:30

“Art.51.§ 1. De werknemer die werkloos is of wordt wegens omstandigheden afhankelijk van zijn wil kan uitgesloten worden van het genot van de uitkeringen overeenkomstig de artikelen 52 tot 54...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

J.P
Berichten: 52

#5 , 26 mar 2009 11:57

katleen dat hij probeerd om zo vlug mogelijk nieuw werk te vinden en dan zijn ontslag pas indiend bij deze werkgever,dat lijkt me de beste oplossing.

Vriendelijke groeten
J.P

nonkel_ir
Berichten: 23

#6 , 07 apr 2009 09:35

Katleend,

Voor zover ik me kan herinneren, blijf je recht hebben op uw uitkering als je max 2 weken bij een andere werkgever gewerkt heb (ongeacht of je zelf ontslag neemt of ontslag krijgt).
Maar misschien is die regel intussen veranderd natuurlijk ...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”