Contract getekend maar werkgever zegt dat de opdracht niet doorgaat

David82er
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Contract getekend maar werkgever zegt dat de opdracht niet doorgaat

#1 , 28 jul 2022 17:46

Beste, ik heb een paar weken geleden een contract van 6 maanden getekend bij een detachering IT bedrijf die me dan bij een klant zou tewerkstellen, maar ik krijg het nieuws dat ik toch niet kan beginnen omdat de klant geen budget meer zou hebben om mij te daar te laten werken, maar ik gaf aan dat ik al een contract heb getekend bij hen, wie weet hier meer van want ik had er qua inkomen echt op gerekend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 28 jul 2022 17:59

Staan er clausules in het contract qua vervroegde opzegging ? Detacheringsbedrijven dekken zich meestal in voor dergelijke scenario s

David82er
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jul 2022 18:06

Nee in het contract niet, zover ik zie

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jul 2022 18:26

Als dat een gewoon arbeidscontract van bepaalde duur is met het detacheringsbureau, kunnen zij daar niet onderuit. Hun zaak om dan een andere klant voor je te vinden.

Of de initiële opdrachtgever hiervoor moet opdraaien, hangt af van het contract dat tussen hen bestaat. Daar heb jij niks mee te maken.

David82er
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jul 2022 19:20

Dus in principe moeten zij voor een job zorgen het gaat in vanaf 1 augustus en kreeg vandaag dat telefoontje van hen

Sirkii
Berichten: 5417

#6 , 29 jul 2022 20:19

Heb je een contract getekend als werknemer of als zelfstandige freelancer ?

Blaatpraat
Berichten: 3795

#7 , 30 jul 2022 01:27

Indien als werknemer:
Je hebt een contract van bepaalde duur van 6 maanden, beginnend op 1 augustus.
Tot en met 31 oktober kan de werkgever deze dan ook opzeggen met een termijn van 1 week.
Ook voorafgaand kan deze dit doen.
Wanneer, en hoe, heeft de werkgever dit laten weten?

Indien als zelfstandig freelancer:
Dit hangt van de bepaling in het contract af. Als er geen opzegmodaliteiten bepaald zijn, kan dit van de ene dag op de andere verbroken worden zonder vergoeding.

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 jul 2022 06:57

Je kan mijn eerdere antwoord negeren, Blaatpraat heeft het bij het rechte eind.

Ik had geen rekening gehouden met de vroegtijdige opzeg langs kant van de werkgever in een contract van bepaalde duur.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”