Poging van de werknemer tot een werkhervatting na invaliditeit.

Tuinliefhebber
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Poging van de werknemer tot een werkhervatting na invaliditeit.

#1 , 19 jul 2022 21:42

Mag de werkgever niet akkoord gaan met een voltijdse of progressieve terugkeer van een werknemer?
Desondanks dat er hier een goedkeuring is van huisarts en bedrijfsarts?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Umbra666
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2022 02:02

Als zowel de huisarts, als de arbeidsgeneesheer, je geschikt vinden, om je huidige job te hervatten aan 100%, dan ben je op medisch vlak, gewoon klaar om je huidige job te hervatten. En indien de arts en arbeidsgeneesheer opteren dat je het werk progressief mag en kan hervatten, moet dit ook zo gebeuren, in samenspraak met je directe overste mbt uurrooster enzo. Hoe jij het formuleert eist de werkgever, dat een werknemer nog wat langer op invaliditeit zou gaan ondanks ie klaar is om terug de arbeidsmarkt op te gaan. Zeer bizar. Doelt hij op een vrijwillig ontslag dan?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 20 jul 2022 08:22

Integendeel:
Werkgevers zijn net verplicht dat te proberen realiseren ...

Reclame

Tuinliefhebber
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jul 2022 09:11

Integendeel:
Werkgevers zijn net verplicht dat te proberen realiseren ...
Ik kan jullie met de hand op het hart bevestigen, dat het blijkbaar niet altijd zo is! De werknemer, de huisarts en bedrijfsarts waren akkoord met een progressieve terugkeer. Waarna de hiërarchie hierop een volmondige NJET gaf? Veel controle vanuit bevoegde instanties naar de werkgever toe, zal er waarschijnlijk niet zijn?

Is er iemand vertrouwd met enige wetgeving hierover?

Bedankt

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jul 2022 20:46

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 21 jul 2022 11:20

Integendeel:
Werkgevers zijn net verplicht dat te proberen realiseren ...
Ik kan jullie met de hand op het hart bevestigen, dat het blijkbaar niet altijd zo is!
De wetgeving is wel zo

Dat werkgevers (en werknemers, je hebt er ook die zelf geen re-integratie willen) ze niet altijd willen toepassen is weer wat anders ...

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#7 , 25 jul 2022 13:57

Bij mijn progressieve werkhervatting moest ik nochtans ook eerst toestemming krijgen van mijn werkgever.
En dat is toch soms ook normaal.
Als men consultant is en je begint maar aan 20%, zijn er weining klanten die je als consultant zullen vragen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”