interimcontract opzeggen

boubou2395
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

interimcontract opzeggen

#1 , 06 jun 2022 09:45

Hallo iedereen


Ik werk momenteel met wekelijkse interim contracten. Ik heb zelf ontslag genomen bij mijn vorige job vanwege mijn gezondheid. Nu moet ik 13 weken werken vooraleer ik uitkering kan aanvragen. Na deze 13 weken wil ik stoppen zodat ik terug naar school kan via VDAB. Hoe pak ik dit het beste aan? Kan ik mijn weekcontracten opzeggen? Wanneer doe ik dit het best? Hoe behoud ik zeker mijn uitkering hierna?

Fijne dag verder,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 06 jun 2022 10:16

U hoeft eigenlijk helemaal niets te doen. Als het contract (waarna u wil stoppen) afloopt, tekent u gewoonweg geen nieuw contract en meldt u aan het kantoor dat u momenteel geen nieuwe contracten aanneemt. U hoeft niet uit te leggen waarom. Als men het contract overigens te laat aanbiedt (als de volgende week al begonnen is) belt u de eerste dag van die nieuwe week naar het interimkantoor dat u momenteel geen nieuwe contracten aanneemt.

boubou2395
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2022 20:02

Bedankt voor u antwoord!
Kan ik dan met het c4 dat ik krijg uitkering aanvragen? Ik ben namelijk bang dat er zal staan ‘onderlinge akkoord’.. of is de kans klein aangezien het interimcontracten zijn? En wat als ze komen met een vast contract en ik weiger? Ben ik dan vrijwillig werkloos?

Alvast bedankt

Reclame

Werknemer1
Berichten: 63
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2022 20:12

Bedankt voor u antwoord!
Kan ik dan met het c4 dat ik krijg uitkering aanvragen? Ik ben namelijk bang dat er zal staan ‘onderlinge akkoord’.. of is de kans klein aangezien het interimcontracten zijn? En wat als ze komen met een vast contract en ik weiger? Ben ik dan vrijwillig werkloos?

Alvast bedankt
Als je inderdaad geen nieuw contract ondertekent, loopt je huidige contract gewoon af. Een onderling akkoord is alleen mogelijk als jullie in onderling overleg een document opstellen en beide ondertekenen, waarin jullie het contract op een andere datum beëindigen.

Indien er toch iets anders op je c4 zou staan moet je dat onmiddellijk aankaarten bij je interimkantoor.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 06 jun 2022 20:32

Op je C4 zal er enkel staan: (reden); einde contract. Iets anders mag en kan er niet opstaan.

boubou2395
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jun 2022 21:49

Bedankt iedereen!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”