Kosten leasewagen via cafetariaplan bij ontslag

HeGe001
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kosten leasewagen via cafetariaplan bij ontslag

#1 , 23 mei 2022 21:44

Hallo,
Ik heb in mijn huidige job een leasewagen welke via een cafetariaplan wordt bekostigd, bij ontslag en het nemen van ontslag worden mij geen extra kosten aangerekend voor het vroegtijdig verbreken van het contract. De wagen en de daarbij horende maandelijkse kosten vallen dus ten laste van mijn huidige werkgever.
Ik heb nu onlangs getekend bij een nieuwe firma en mij ontslag aangeboden bij mijn huidige werkgever. Ook in mijn nieuwe job heb ik de mogelijkheid in te tekenen voor een firmawagen via een cafetariaplan. In de car-policy wordt hier wel uitdrukkelijk vermeld dat bij ontslag door de werkgever (tenzij door herstructurering) of werknemer, de werknemer verplicht is de wagen over te nemen.

Ik dacht eigenlijk dat dit niet wettelijk was (gebaseerd op een eerder gesprek met HR in mijn huidige firma) maar wanneer ik hierover nadenk lijkt me dat de wettelijkheid enkel in twijfel kan worden getrokken in het geval van een salariswagen. In mijn geval waarbij de wagen een eigen keuze is kan ik me dan wel voorstellen dat de werkgever dit recht heeft.

Graag hierover wat advies.
Mvg,
HeGe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 23 mei 2022 23:26

Bij ontslag door de werkGever mag dit niet. Bij ontslag door de werkNemer wel.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”