Contract getekend maar beter aanbod

IngeL
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Contract getekend maar beter aanbod

#1 , 02 mei 2022 11:44

Hallo,

Ik heb een nieuw contract getekend dat zou beginnen op 30/5. Nu kreeg ik een betere aanbieding. Hoe kan ik dat andere contract teniet maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3796

#2 , 02 mei 2022 13:23

Aangetekend je ontslag aanbieden.
Opzegtermijn van 1 week, gaat in de maandag volgend op 3 dagen na het versturen van je opzeg (dus vandaag verzonden, gaat in op 9 mei).

Opzeg mag lopen voordat het contract in gaat.
Om geen risico te lopen: ten laatste volgende week dinsdag deze versturen, maar hoe vroeger, hoe beter natuurlijk.

IngeL
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mei 2022 15:44

Dankjewel voor je antwoord.
Staat dit in de wet genoteerd?
Heb bang dat ze hierover moeilijk zouden doen...

Reclame


Thomas_A
Berichten: 2326
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 mei 2022 17:13

Staat dit in de wet genoteerd?
Heb bang dat ze hierover moeilijk zouden doen...
Dit klopt hoor.

Daarnaast: in veel jobs zal de kost voor de opleiding in die eerste week groter zijn dan de waarde van het werk. Daar heeft een werkgever ook niks aan.

Werknemer1
Berichten: 63
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 mei 2022 22:31

Inderdaad, zoals mijn voorganger reeds liet weten moet je je opzeg geven en zal deze 1 week duren.
Tijdens de opzegtermijn zal je uiteraard géén loon ontvangen, aangezien je arbeidsovereenkomst nog niet is gestart. Je werkgever kan ook een onderling akkoord met je ondertekenen, maar gezien je nieuwe contract pas einde mei start én gezien je zelf je ontslag neemt, heeft een wederzijds akkoord géén toegevoegde waarde.

Let wel, als je in de tussentijd een uitkering wilt aanvragen kan dat niet. Ontslag nemen of het contract stopzetten in wederzijds akkoord betekent dat je een wachttijd moet doorlopen omdat je vrijwilliger werkloos bent geworden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”