Werkhervatting na invaliditeit ...

Tuinliefhebber
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Werkhervatting na invaliditeit ...

#1 , 04 apr 2022 19:26

Goedenavond Forumgebruikers

In feite is dit mijn laatste strohalm, want ik heb zowat alles al geprobeerd! FOD, CM, Vakbond, HR werkgever, Securex ... allemaal zonder succes?
Ik ga de situatie beknopt proberen schetsen:

Welke is de inloopperiode (in dagen / weken), na het einde van de invaliditeit en bij het hernemen van de job? Ik bedoel, wanner kan men terug als volwaardig werknemer beschouwd worden en terug voor de volle 100 % recht heeft op de legale en CAO voordelen? Of kan dit gewoon al vanaf dag 1?

Ik zal het nog iets gedetailleerder benoemen, ik zou dit jaar vervroegd kunnen uitstappen, mede door een destijds goedgekeurde sectorale CAO. Maar niemand kan of wil me zeggen, hoeveel dagen / weken men terug moet aan de slag zijn om hiervoor in aanmerking te komen?
Mede hierdoor vraag ik me af, is dat 1 dag, 1 week, 2 weken, etc ..., tot nu toe kon niemand mij dit vertellen? Is hier überhaupt een wettelijke termijn voor vastgelegd?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk was?


Fijne avond en alvast bedankt voor de reactie!
Met vriendelijke groet

Een Tuinliefhebber

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 apr 2022 22:28

hoe lang bent u ziek geweest?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Tuinliefhebber
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2022 08:59

hoe lang bent u ziek geweest?
Bedankt voor jouw reactie, tot op heden is dat bijna 4 1/2 jaar.


Waarschijnlijk doel je op de mogelijkheden:

* Minder dan één jaar arbeidsongeschiktheid (2 weken aanéénsluitend werken zonder te hervallen).
* Meer dan één jaar arbeidsongeschiktheid = invaliditeit (3 maanden aanéénsluitend werken zonder te hervallen).

Als ik het goed voorheb gaat dit specifiek tussen werknemer en ziekenkas, maar
niks te maken met eventuele legale voordelen tussen werknemer en bedrijf?


Bedankt
Met vriendelijke groet

Tuinliefhebber

Reclame


LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 apr 2022 10:16

https://www.werk.belgie.be/sites/defaul ... edenen.pdf

Bijkomende vraag is : heeft u toelating om het werk te hervatten ( medisch controleur, mutualiteit ... ) zie beide linken ?
En wat uw relatie met de werkgever ?

Tuinliefhebber
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 apr 2022 13:21

https://www.werk.belgie.be/sites/defaul ... edenen.pdf

Bijkomende vraag is : heeft u toelating om het werk te hervatten ( medisch controleur, mutualiteit ... ) zie beide linken ?
En wat uw relatie met de werkgever ?
Bedankt voor de reactie en bijhorende links, ik ga dit eens rustig doornemen.


Volgende week heb ik een gesprek bij de bedrijfsarts, van daaruit zullen we dan wel zien hoe het verder moet? Het enige
contact was met de sociaal assistent, maar dit is intussen ook al enige tijd geleden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”