Ontslag dringende reden

UmbraVitae
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

Re: Ontslag dringende reden

#31 , 24 mar 2022 18:37

Dit blijft toch zeer bizar verhaal, alleen al dat de politiediensten geen weet hebben van klacht/pv mbt je man en stalking. Ook is de wettelijke termijn tussen bevindingen/reden ontslag en het officieel ontslag per aangetekend schrijven niet gerespecteerd. Dan nog eens dat de vakbond opt werk niet reageerde op dit alles.
Vreemde situatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#32 , 24 mar 2022 20:44

Dat politie al of niet weet hebben van een aangifte is sowieso geheim van het onderzoek.
Daar zal nooit op geantwoord worden.
Alleen het parket kan via advocaat daarop een antwoord geven ... of er 'ergens' een dossier zou opgestart zijn en dan nog in welk rechtsgebied?

LuisaJohnson1982
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#33 , 24 mar 2022 21:44

Het "pv nummer" is bij verder navraag geen pv nummer is maar het nummer van een melding bij de politie. Er is geen klacht ingediend, enkel een melding gemaakt.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#34 , 24 mar 2022 21:51

Een melding dus zelfs geen VPV (mocht dat al mogelijk zijn) heeft geen enkele waarde.

Iemand komt zeggen dat iemand anders 'iets' gedaan zou hebben.
Kan gaan van ik heb een verdachte persoon zien staan tegen een boom in het park over mijn buurvrouw begint 's avonds te zingen naar er staan auto's in de straat die er niet mogen staan.

Maar ook mijn ex is de kinderen niet komen halen ( iets wat niet strafbaar is) maar in een burgerlijke procedure als het regelmatig gebeurd wel door een advocaat kan opgevraagd worden. Maar het blijft niet strafbaar.

LuisaJohnson1982
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#35 , 24 mar 2022 22:00

Mijn man is wel zijn werk kwijt voor een melding van een of ander incident dat volgens hem nooit heeft plaats gevonden. De vormvereisten voor ontslag dringende reden werden idd overschreden, de ontslagbrief was niet eens getekend. De vakbondsafgevaardigde op het werk is blijkbaar bevriend met het vermoedelijke slachtoffer en heeft nooit gereageerd op de telefoontjes en berichten van mijn man na het mondelinge ontslag. We hebben afspraak volgende week met de regionale verantwoordelijke om de zaak te bespreken.

Ik wil niet naïef overkomen maar ik moet mijn man toch ondersteunen, tot nu toe heb ik geen bewijs dat er effectief iets gebeurd is.

David75
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#36 , 25 mar 2022 08:33

Als ik dit hier lees: zeggen tegen de werkgever dat er klacht ingediend is bij de politie en dat die politie gewaarschuwd heeft en zelfs dat er een tweede klacht ingediend is bij de politie. En dat is allemaal niet waar ... dat is een lasterlijke aangifte (je mag zo niet liegen tegen de werkgever van het slachtoffer).

Toch 1 opmerking: van een melding krijg je normaal geen kopie en zelfs niet het registratienummer maar in het begin werd gesteld dat de werkgever een kopie had gekregen van de klacht.

De mogelijkheid bestaat dat TS niet alles weet

LuisaJohnson1982
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#37 , 25 mar 2022 09:18

Ze hadden aan mijn man gezegd dat deze collega pv nummers getoond had. Die pv nummers blijken dan later geen pv nummers te zijn, er is maar 1 nummer gegeven en dat was het nummer van die melding bij de politie. Je kan blijkbaar een melding ook online doen?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”